2008/06/30

Om att flytthjälpa.

I lördags och i dag har jag hjälpt två vänner att flytta.
Jag gillar att hjälpa till när vänner flyttar.
När det bara handlar om mina muskler så är det en väldigt liten sak att anstränga sig.
Så att andra får det lite lättare.
Det gör jag så gärna.

Nu har det burits och dammats och packats och svettats.
Jag bar en tung teve med vassa kanter.
Alltså den vägde 40 kg och varför ska det vara så svårt att göra lättburna apparater?
Handtagen satt längst upp och längst mot kroppen så hela vikten bars långt utanför lyftpunkten.
De vassa kanterna har gjort ränder på mina lår.
Det ser ut som att jag blivit piskad benen är blårödrandiga.

Härligt dock.
Att använda musklerna och arbeta hårt.
Någon som behöver ved huggen eller något hål uppgrävt?

2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Jag är inte förvånad,
att du är en "ställa uppare" vad gäller flytt.
Har du vägarna förbi är det bara att titta in på lite målarjobb, tss..

Gillar du när du kör en bild på tex en klänning och sedan hittar likande uttryck i tex ett polishus!
Flott, har tänkt jobba mera så själv, såklart att du hann före...
Kanske du alltid har gjort så eg?

Joanna sa...

tack!
så glad jag blir att det noterats.

jag har nyss börjat med det här på bloggen.
men jag har alltid gjort det förr.
på en hemsida jag har där jag tidigare la ut bilder för varje dag.
då lät jag de bilderna matcha varandra det var roligt så jag tänkte varför inte göra det här också?

jag kommer och målar åt dig, inga problem.