2008/06/19

Om skira blusar.

Skira blusar för att skyla armar och urringning.
Är jag mkt svag för.
Så klart för att jag aldrig kommer bli äldre än tretton i min romantiska fantasi och därmed lättare kan låtsas att jag är en Bennet-syster (obs, helst inte de där tre yngsta och jobbiga systrarna).

Och så skyddar det fint mot solens starka strålar.


Blus på rea från Indiska i Umeå sommaren 2006.
Klänning från Laredoutes märke Unité de verkar ha slutat med det varför det fanns ju så vackra saker där.

4 kommentarer:

fröken lila sa...

oh, jane austen. it is a truth universally acknowledges that a woman with very few money will want to buy the most expensive clothes.

eller nágot sádant.

jag ska skriva examensarbete om kläder i jane-austen filmer.
det ska bli sá spännande.

Joanna sa...

men OH så spännande!
det skulle jag gärna vilja läsa när det blir klart.

fröken lila sa...

det fár du sá gärna dá - om du kan vänta ett ár till nu ungefär? tidigare blir jag nog inte klar med det..

Joanna sa...

jahadå det kan jag visst.
jag är otålig säger min kära men jag är väldigt bra på att vänta.
det har jag övat upp mig på efter år av nattjobb.