2008/06/20

Om beslutsångest.

Jag har svårt att bestämma mig.
Är mkt ambivalent.
För att kunna använda lavendelklänningen ofta.
Till vardags rent av.
Skulle det hjälpa om den var endast knälång (nu: hellång).

Men att klippa i en gammal klänning huu jag har allt för många gånger stött på vackra plagg som ändrats för att passa tiden (typ 40-talsklänningar som 60-talifierats).

Mitt alternativ har varit att bara lägga upp den.

Men då måste spetslagret vikas in och då går den härliga lagerkänslan förlorad.
Med ett tunt spetslager som kan fladdra lite mer och låta vackra underklänningen skymta förbi i dansen.

Ack och ve.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rör den inte. Den är underbar och varför går den inte att använda som den är? Perfekt att ha på sig en tråkig februaridag när vardagen behöver förgyllas av något riktigt vackert.
Är själv sömmerska i grunden och brukar inte dra mig för att sätta saxen i kläder. Men din klänning är så vacker att jag får tårar i ögonen och bara tanken på att den skulle stympas gör riktigt ont.

Annars tack för en underbar blogg. Njuter av dina vackra kläder. Det är underbart att få se riktigt fina saker.

Joanna sa...

nej jag vet.
jag kommer nog inte alls kunna sätta någon sax i den.

men som den är nu är den hellång.
alltså ner till marken även med höga klackar.
det går inte ha den en februaridag, då kommer den släpas i snöslasket.

gör jag något blir det nog aldrig så försiktiga små stygn i en tillfällig fållning.
så får det där med fladdret i spetsen under dansen backa till förmån för klänningens behållning.

och tack!
för att du gillar bloggen, det värmer att höra.

Anonym sa...

Jag tycker klänningen är helt otroligt fin. Men knälängd är nog mer användbart!!