2008/06/03

Om hudfärg.

När det äntligen blir sommar och nog varmt att gå.
Med bara ben.
Då har alla helt plötsligt PANG redan hur bruna ben som helst.
Bara så där liksom.

Och de som inte har det.
De oroar sig för att benen är bleka.

Jag säger.
Det har nyss varit vinter.
Dina ben har varit instängda ungefär lika lång tid som det tar för en bäbis att bli färdig.
Det är okej att de är bleka.
Det är rent av naturligt.

Och varför skulle bruna ben.
Orangesprayade och solariumtonade oftare än solbrända den här tiden på året.
Vara så mkt snyggare?

3 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Du är för bra alltså, typ för att vara sann :-D
Skriver det man tänker..
så vill jag med göra!

Anonym sa...

BUS?...

Jag tror dom flesta kör med det :)...fast inte jag, för jag har blivit naturligt solbränd med massor av sololja på mig :)

Joanna sa...

ja, kanske även brun utan sol.
men jag tänker på såna här sprayningar man kan göra.
som när man går till överdrift endast gör huden riktigt orange.

lotta, tack fina du.
du besitter en hel del sanningar du med.