2009/04/24

Om en fuskkjol och om lite gnäll.




För tillfället föredrar jag.
Svart och grått och för att pigga upp: vitt.

Jag tror jag tycker att färg gör mig mer synlig.
Jag vill inte synas så mkt just nu.
Blickar och klappar på magen gör mig besvärad.
Frågor om när jag ska ha barn en kvinna frågade till och med om jag inte visste eftersom jag inte gav henne ett exakt datum.
Av någon anledning tycker jag att det känns väldigt intimt att säga exakta datumet.
Särskilt till henne hon hade inte ens sagt sitt namn.

Det är som det är jag förstår att det ju inte beror på elakhet.
Och att det är något så fint som livet som gör att folk inte kan hålla sig borta.
Men det är fortfarande ovant jag blir fortfarande obekväm.

Dessutom har jag fusksytt en kjol den är inte fållad.
Och i midjan sätter jag fast den med säkerhetsnålar än så länge vi får se.
Om jag någonsin kommer att ta tag i en tjusigare lösning.


Skjorta och blå rosett, Noa Noa
väskor, Kupan
vit blomma, KappAhl
cykel min bästa Elvira.

Inga kommentarer: