2009/04/29

Om en tår på skorna.





Mina bruna skor köpte jag.
Bara någon dag innan mormors begravning jag bar dem även på den.
De har en liten tårfläck på vänstra skons ovansida fast egentligen är det inte en tår det är.
Pizzasallad.
Från mottagningen efteråt vi åt pizza och prinsesstårta och lyssnade på jazz.
Tre av mormors favoriter.

Jag är även helt och fullkomligt slut.
Sover inte bra och har ont mest hela tiden.
Någon gång i går efter mötet tog den slut.
Energin.
Jag väntar på att den ska komma tillbaka jag försökte till och med locka fram den i dag.
Med en cykeltur i friska luften men det enda jag fick.
Var huvudvärk från den kalla luften.

2 kommentarer:

Julia sa...

Det gjorde fasligt ont att cykla med foglossning vill jag minnas. hujedamej. Ha en fin valborg, du fina.

Joanna sa...

jag har sån tur att det (än så länge) funkar rätt bra att cykla.
annars skulle jag vara helt strandad, inte ta mig särskilt långa sträckor alls.

det enda som gör ont är svanskotan, den är väl också lite uppluckrad och trycks lättare in gissar jag.
och så kläms urinblåsan lite extra när jag cyklar, så jag får inte fara för långt ifrån någon toalett.

ha det riktigt fint även du!