2009/04/13

Om förnyelse.



Ibland får jag en sådan stark lust.
Efter förnyelse.

Efter att något ska hända i mitt liv som ger mig nya rutiner och tvingar mig till nya tankesätt.
Min käraste försöker lite snällt påminna mig om.
Att det ju kommer ett barn om några månader, att det nog kan bli förnyelse om något.
Men det är inte det jag menar.
Det känns inte som en förnyelse det känns mer som en livsomvändning.

Jag läser att Eleonor Nygårds bytt jobb.
Det låter så himla roligt och spännande, byta jobb och dessutom till ett sådant.
Två kamrater byter stad och det känns som bästa tiden att göra det.
Till våren och alldeles lagom följd av sommaren.

Vi reser till Gbg på torsdag.
Vi ska träffa vänner och förhoppningsvis även ett barn jag inte mött än trots att han är mer än ett år gammal.
Jag planerar att gå in till Lotta och säga hej.
Insupa drömmen till butik som hon och hennes granne Mon Chéri har.
Det blir ju lite förnyelse, att prata med nya människor.

Men tydligen vill jag att det ska vara så.
Att jag kan luta mig tillbaka i soffan och vänta på att det roligaste erbjudandet i mitt liv.
Läggs fram på en silverbricka till mig.

Jag skulle bara vilja be om en sak.
Om hjälp till lite förnyelse.
Vad läser ni för bloggar?
Jag vill ha nya ord och nya bilder att titta på.
Jag har mina favoriter jag går in på dem flera gånger per dag när jag är ledig.
Kanske ni har samma det spelar ingen roll berätta än då jag vill så gärna.
Få lite friska vindar.


Mormors fina gardiner och moster Katas tonårsrumslampa gör mig i alla fall glad.
Varje dag.


12 kommentarer:

Julia sa...

Ja, du kan ju alltid kika in hos mig :) Och kolla in min fina länklista. Hej! och sov gott!

Anonym sa...

Kom till www.hypodea.com, här finns en hel hoper.
Betty

Anna sa...

Ja, eller så kan du titta in hos mig, jag skriver om lite allt möjligt, och har en hel hop länkar jag med på finfina bloggar!

Anna/fashionhaggan

EvaP sa...

Eller varför inte titta in på min blogg - jag är ganska vanlig, ganska "Svensson", men har ändå ett innehållsrikt liv.

Du kan ju titta på bilderna i alla fall!

Viktoria Berg sa...

Har du inte redan hittat hit, så bör du ta dig en titt, tycker jag! http://miriamskafferep.blogspot.com/

Själv skriver jag om stickning och har kanske inte riktigt samma estetik, tror jag gillar din blogg mer än du skulle gilla min ;).

mina sa...

Hmm, jag gillar att möblera om då jag känner som du. Förut möblerade jag om jämt och ständigt. Det skulle jag nog vilja, i alla fall lite då och då, men det är ju svårare då man har en sambo. Och lite svårt kanske, med en gravid mage. Men ett tips.
Och så såklart, för man ska ju ändå ha lite självförtroende, så kan jag ju tipsa om min blogg. Jag gör väskor i vackra vintagetyger, även (eller kanske allra helst) på beställning, så att kunden själv får välja tyger. Det finns en massa tyger på min hemsida man kan titta på. Och nästan nästan alla är vintage. :)

http://blogg.ninda.com
http://ninda.com

Josefin sa...

några av mina nyaste tillägg är:

http://www.365saker.se/

http://isobelsverkstad.blogspot.com/

och alla bloggarna på folkvett

Att ha det gott sa...

Hos mig finns det också en lista på bloggar

Joanna sa...

jaja fortsätt!
ge mig era favoriter, ge mig er själva, jag ska spana in er även om det är några av er jag redan har som favoriter.

Ulrika sa...

Jag har på senare tid fastnat i sybloggar. Kanske kan passa dig nu när du ska sy?

www.rinsyr.wordpress.com
www.soligaklader.blogspot.com
www.retroelephant.com
www.mednalochtrad.blogspot.com

Och så tycker jag mycket om min danska vän Mettes blogg:
www.mettespotteridanmark.blogspot.com

Hoppas du hittar något som kan vara av intresse!

Fröknarna Flor sa...

jag skulle också gärna åka till göteborg och gå in på deras butiker. antar att min stackars plånbok skulle vara helt tom efter det besöket.

två riktigt fina bloggar är:
http://liebemarlene.blogspot.com/
http://thesnailandthecyclops.blogspot.com/

Drömma-Lotta sa...

Woho Fröknarna Flor :)

Håller med i era länktips.
Mitt är att snoka!
Jo, för om man tex går in på Camilla Engmans fina (med samma namn), så har hon ofta kommentatorer med grymma bloggar.

Japp, och snart kommer du hit. Jag vill krama dig hårt men då kanske du sätter igång att föda. Fast jag är ju van att ta emot bebisar, doula och allt vettu.

Pusskram