2010/08/10

Om min förlossning om Torstens födelsedag.

Som kanske mest intresserar mig men för exakt ett år sedan.
Skrevs jag in på förlossningen.
Och 03:30 11 augusti satte krystvärkarna igång och 03:36 föddes han.




Ungefär en timme senare kom moderkakan äntligen ut det var en kamp.
De försökte alla medel.
Och jag hade en blödning som ingen kunde lokalisera när blodtrycket var nere på 80/50 fick jag åka.
Till operation.
Och efter att ha förlorat 1,5 liter blod på den tiden.
Var jag något svajig på benen och fick mat på sängen.
I dagarna tre.
Och in i mina vener.
Blodpåsarna tre.

Men han var fin han var söt hans profil var så skojig och gullig.

I morgon ska han få en god tårta och få leka i parken hur länge han vill.
Och bada på kvällen precis hur länge han vill.
Eller max en timme jag tror inte att det är nyttigt att bada så länge som Torsten vill.
Och en del av mig vill ha honom hos mig.
Hela natten ligga och kramas och i tysthet tänka på för ett år sedan.
Som vi fick kämpa då.
Men så kanske man inte kan göra jag tänker att det kan bli problem.
När han är 18 år och jag fortfarande vill krama honom hela natten lång.

4 kommentarer:

lisa sa...

fin fin text. grattis till torsten!:) torsten är förövrigt ett sött och fint namn!

Ulrika sa...

Men vad fint! Torsten 1 år! Ja, det där med förlossning är något jag tänker en del på nu. Men mest bara med spänning faktiskt, att jag ska få gå igenom det som så många innan mig gjort, det känns ju bara så spännande! Intressant att läsa om din förlossning nu när jag bätte kan relatera till en sådan!

LillaGrå sa...

Grattis Torsten!

Joanna sa...

lisa,
torsten tackar och vi gillar att du gillar namnet.

ulrika,
visst blir det helt plötsligt lite mer intressant att höra om allt som kan hända.
jag kunde mest också bara tänka på det som "intressant", eftersom jag inte visste vad som skulle komma och jag tänkte att det skulle bli intressant att vara med om det som så många gjort och att äntligen få en inblick i hur det kan vara.

hoppas du får en bra förlossning.

lilla grå,
han bugar och bockar (nej det gör han inte han ligger i sin säng och snurrar och sover, men ändå).