2010/08/30

Om enspårigheten.

Elin Klings blogg är en av de större bloggarna jag läser.
Av gammal vana egentligen läser jag väl inte så mkt som.
Bara kollar om det kommit någon ny bild.

Just nu harvas det runt om ett hud(blekfis)färgat plagg hon bar.
Det ska kommenteras av olika press i USA och Sverige.
Så himla märkligt det är just den biten nu är man inne på att kommentera kommentarerna.

Hon är en hårt arbetande kvinna stylar nästan överallt och hamnar i sidoprojekt.
Just för att hon blivit en offentlig person.
Det blir lätt så, en person som syns är lätt att komma att tänka på när man behöver en person.
I ett visst sammanhang.
Helt plötsligt syns samma person överallt trots att det finns hur många människor som helst.
Som kan tycka och göra och göra det med karisma.

Men jag tänker om och om igen.
Harvar det i mitt inre kan man säga.
Om man ska hålla sig till det här med stylister.
Vore det inte mkt uppfriskande med någon kvällstidningsbilaga.
Som erbjuder modereportage stylade av någon annan än Elin Kling.
Och hennes systrar och vänner?

4 kommentarer:

Annaa M sa...

Håller absolut med dig om denna "en person i taget"-mentalitet som råder i svensk media. Dessutom tycker jag Elin Kling har gjort en del jäkligt dåliga jobb, t ex alla misslyckade outfits i förra säsongens Idol.

Jag har för resten en grå baddräkt, beställd från La Redoute, i exakt samma modell som Elins lilla jumpsuit. Har aldrig förstått att den skulle vara särskilt djärv. Min kompis Lena, fd modell, gick på party i (mindre) baddräkt och oversized kavaj redan för mer än 30 år sedan utan att det blev tidningsrubriker. Utvecklingen går bakåt!

Joanna sa...

annaa,
idol såg jag knappt, kunde bara konstatera att det såg ut som alla andra modereportage som kvällstidningarnas extrabilagor samt några magasin visar.
alltså den elin-kling-klaniga (kloniga) stylingen.

en grå i samma modell låter väldigt tjusigt och din kompis lena måste ha sett urtjusig ut.

och jag undrar verkligen varför allt ska bli så himla kejsarens nya kläder hela tiden.
en hyllar och de måste alla andra också göra det.
eller har jag bara blivit blind och ser enbart hyllningarna? så kan det ju vara.

A och A sa...

Stylade av dig till exempel. Saknar dina reportage i Arbetarbladet.

Joanna sa...

moua ha ha agnes.
det var precis det jag fiskade efter.