2010/08/11

Om den första födelsedagen.




Torsten fick sova en orolig natt, årsnatten av hans födelse.
Och mamman.
Det vill säga jag.
Hade fortsatt ont i kroppen och halsen och öronen och kände mig således.
Efter den oroliga natten.
Helt körd i botten på morgonen.

Torstens pappa.
Det vill säga min käraste.
Jobbar natt i veckan och var som tur var hemma och relativt pigg.
Klev upp med Torsten och lät mig blunda några minuter extra.

Sen gick vi till parken för det gillar Torsten.
Han fick leka med sin pappa och även med några förskolebarn som var där.
Själv satt jag på en bänk under Torstens barnvagnsfilt.
Och fotade med zoomen maxad.

Torsten fick en docka han har pekat på våra ögon i några veckor.
Och vill att man ska säga öga.
Då blir han glad.
Jag tänker att han nu kan få peta ut dockans ögon istället.
Och så undrar jag var alla fina dockor finns?
De utan hemska kläder och läskiga utseenden.

5 kommentarer:

lisa sa...

fin födelsedag verkar torsten ha haft och vilken fin bild på hela familjen åh. ni passar så bra ihop alla tre och torsten är jättejättejättejätte söt åhh!

Katarina sa...

Grattis lilla Torsten. Vi saknade dig när du varit hos oss!

Karin sa...

Åh, ett år - det är stort!Min bebis blir ett halvår nu på lördag och min stora flicka upptäckte precis att hon har en lös tand! Alla dessa små händelser som blir så stora när de händer för första gången!

Jag köpte en fin docka till min systerdotter på Åhléns för ett halvår sedan. Den var verkligen fin - utan plastig känsla eller konstig kostym. Kanske värt att kolla vid tillfälle?
Kram!
//Karin

Elina sa...

Så fin han är! Gratulationer till Torsten :)

Joanna sa...

lisa,
jag tror att han hade det rätt bra.
och tack, vi trivs bra tillsammans.

kata,
vi ville helst stanna flera veckor.
men det känns kul att äntligen ha fått hälsa på i er stuga.

karin,
det är fantastiskt med alla första gånger-gånger.
jag var på åhléns och kikade, men de hade inget där, ska kolla ett större senare tack för tipset.

fröken,
tack.
han är gullig och rolig.