2011/02/24

Om saken i sina egna händer.



Ibland får vi ta saken i egna händer.
Man kan inte gå omkring och hoppas på fredagsblommor från sin kille.
Om man inte själv köper fredagsblommor.
Till sin kille.

Man kan heller inte gå omkring och hoppas.
Att han ska förstå precis hur fint man tycker att det är.
Att få smycken vid speciella tillfällen som till exempel när man fått fast jobb.

Så då köper man själv.
Då köper jag själv.
Ett halsband från Afro art jag såg det redan i somras och tänkte då.
Att får jag jobb då köper jag det som minne.
Som milstolpe.
Att alltid minnas det jobbeskedet med.

(Snart är det fredag; hurra!)

12 kommentarer:

inte skyldig sa...

Grattis till fasta jobbet! Och himla fint smycke.

Magpie sa...

Hurra för: fasta jobb, fina smycken och fredagar.

Anna sa...

Så tokfint!!!! Jag vill också ha. Du har så bra smak.

Anonym sa...

Grattis till fast jobb! Och det är smart det där, att ge blommor till någon annan i familjen, när det egentligen är man själv som vill ha, för då får man ju både välja blommor och njuta av dem.

spunnet socker sa...

Tjusigt och grattis till jobbet! Jag vill också ha! Har harvat hos samma arbetsgivare VÄÄÄLDIGT länge, tycker de kunde inse att jag vill ha mig! Men än så länge är det vikariat och visstidsanställningar i en salig röra. LAS, var är skyddet liksom? Well, nu är jag i alla fall på en BRA avdelning hos min arbetsgivare (dessutom året ut, hurra för baby-boomen!), har fått flytta runt en lite och allt är sannerligen inte roligt.

Och Afro Art, jag vill verkligen inte ha allt, men det som är snyggt är banne mig bra skit. När jag vistas i Stockholm bor jag runt knuten. Det är farligt.

spunnet socker sa...

Ojoj, läste just mitt inlägg igen. "...att jag vill ha mig!", vilken felskrivning. Att DE vill ha mig ska det såklart stå.

fröken lila sa...

grattis pá jobbet!!!

Maria som sagt sa...

Hej Joanna, ville bara säga att jag gillar din blogg skarpt och länkade till dig i mitt inlägg om inspirerande bloggare igår!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Det är så fint de dära, jag var faktiskt inne och provade örhängena förra sommaren.
tänker fortfarande på dem ibland.

grattis till tjänsten!

Anonym sa...

Grattis till jobbet!

Jag köper gärna blommor till min sambo, han uppskattar dem och kan tillbringa långa stunder med dem och en kamera, och jag njuter lika mycket själv av lyxiga snittblommor. Win-win!
Har inga idéer om att det är jag som ska få och han som ska köpa, bara för att jag är kvinnan.

Lovisienstadt sa...

Asfint halsband. Grattis till både det och till jobb!

Joanna sa...

inte skyldig,
tack tack! och visst visst!

magpises,
åh fredag, nu är den så långt borta igen.

anna,
visst är det!
jag har bra smak för att du har den goda smaken att ha likadan!

lisakristin,
tack!
att ge blommor till någon i familjen är verkligen win-win.

spunnet socker,
arbetsgivare kan lätt missa att de redan har bra folk, och hela tiden vänta på någon bättre.
las är vidrigt, den verkar skrämma ihjäl arbetsgivaren.
tack och lov för baby-boomen så att du alltid har en plats att fylla.
jag håller tummarna för dig!

visst är det sant om afro art, allt är inte för mig men det som är det är det med besked.

fröken lila,
TACK!

maria,
vad väldigt glad jag blir över din kommentar.
att länkas är som guld i bloggskattkistan.
tack!

tuvaminna,
tack!
det började med att jag såg örhängena, och tänkte att stora runda örhängen är inte min stil jag önskar det fanns ett halsband.
så när jag då två sekunder senare såg halsbandet var jag helt enkelt såld.

socktrollet,
tack!
blomköpandet på fredagar från mannen till kvinnan hör verkligen hemma på 50-talet, och så ser nog de flesta det.
vår generation har inte riktigt skolats in i det.
men ändå tror jag att många (även om det bara är 10% av befolkningen är det 10% för många) ändå tänker att att mannen köper blommorna.
eller nej, jag kanske har fel, jag kanske bara är trångsynt.

blommor är fint! vi lämnar det så.