2011/02/16

Om en konsumtionslista.

En lista från kvinnan jag ofta hittar listor hos.
Hon hittar dem väl ibland hos andra tjusiga kvinnor.
Nu kör vi.

Skor (som oftas):
vita innetofflor, female timberlands, brunsvarta med rågummisula.
Sneakers: jag äger inga.
Jeans: jag äger inga.
T-shirt: jag har en t-shirt, den är puderrosa och har något slags glitter på sig och ett tryck vid vänstra nyckelbenet som ser ut som blyertsklotter (jag har inte använt den sedan jag var gravid, dvs sommaren 2009).
Underkläder: enfärgat, puderrosa och svarta och vita.
Väska: använd sedan jag köpte den i november (rekord, eftersom jag oftast byter varannan dag) svart i läder och mocka med en montazamitassel.
Plånbok: korallfärgad i mjukaste skinn, med benvitt sidenfoder..
Solglasögon: väldigt många, gärna stora med brunt glas.
Klocka: har ingen.
Smycken: stora korta halsband eller långa många.
Teve: matt svart, det var det viktigaste, försäljaren ville sälja oss en större och högblank till samma pris, vår förklaring att vi inte ville ha större kunde han inte ens greppa, vår förklaring att vi inte ville ha högblankt kontrade han med "men det är inne nu".
Mobiltelefon: borstat stål, det är viktigast, och den är av märket htc.
Dator: en vit liten och en i borstat stål som är större.
Smink: gärna i guldiga förpackningar som andas förritin.
Ansiktskräm: Oil of Olay för att det luktar mormor, och några dyra droppar från Decléor.
Lotion: har väldigt svårt för lotion, men använder ibland
Aroma Confort Systeme Corps Lait Hydratant Moisturising Body Milk (jättlångt namn).
Deodorant: sedan jag var 15 ungefär; Nivea, den vita.
Tandkräm: någon inte allt för stark, och som man inte behöver skruva av korken på.
Schampo/balsam: Barnängens ljusgröna och Korres från Apoteket (fast den senare var inte så bra på mitt hår, den luktade mest gott).
Tvål: HTH och Korres i duschen, på handfatet ICAs pumptvål.
Parfym: många olika, Lovely, Crystal Noir, Marc Jacobs perfume, Chloé, Parisienne, Wanted, Light blue.
Dofter är viktigt jag kopplar allt till dofter och jag känner allt för väl allt som luktar och jag älskar när en blogg jag läser listat parfymer hon använder för då får jag en personlig detalj som annars inte går att ana.
Genom ord.
Mineralvatten: när jag är törstig och inte är vare sig hemma eller på restaurang, då köper jag hellre vatten än läsk.
Ramlösas kaktussmak är god.
Vin: rött, eller välkyld stoneleigh.
Drink: helst gin och tonic men ginen ger mig röda flammiga utslag.
Bröd: mammas stompa (borde ge er receptet, det är gudomligt).
Mat: gillar kryddigt och starkt, vitlök och curry.
Glass: gammaldags vanilj eller anisette från Sias Världens glass (den verkar tyvärr inte göras längre, och jag som till och med tog laktosmagesmällen om mina laktras var slut, för att få äta den).
Godis: lakrits.
Säng: så naken utan en sänggavel.
Lakan: pastelliga.
Frisörsalong: sist jag klippte mig hos frisör var sommaren 2004 i Umeå. Då hade jag inte klippt mig sedan sommaren 1993.
Dagstidning: en "rikstäckande" som skriver väldigt mkt ur sthlm-perspektiv.
Magasin: Vi prenumererar på Filter och Offside (den senare inte i mitt intresse) men på jobbet läser jag mängder.

3 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Och den här kvinnan hittar ofta saker hos denna kvinna.
Som denna spännande lista. Den ska jag också göra.

nostalgifabriken sa...

stompa – som i stompabröd? det fick vi på fritids och jag älskade det. trodde det var allmängiltig fritidsmat, men tydligen inte, för det är inte många som vet vad det är. men gott är det!

Joanna sa...

tuva minna,
ha!
då ska jag genast läsa.

nostalgifabriken,
visst menar jag det!
vilket lyxigt fritids ni hade, var det bagarstugebakat?
jag vill gärna äta stompa som vardagsmat, men inte orkar jag baka det.