2011/02/11

Om fredagens kläder som aldrig blev av.



Jag tagit för vana.
Att hänga fram dagens kläder redan kvällen innan.
Man måste det när morgonen börjar 05.20 av en enda trötthetsyra.
Och det ska ätas välling och bytas blöja och sedan gosas lite och sminkas och frisyras.

Sen tar jag på den när Torsten sitter i vagnen och är redo.
Kardborrebanden som finns på nästan alla barnytterkläder.
Har förstört allt för många plagg.

Men mest är det för att jag blir så svettig annars av all stress och lirkande och jagande av springande son.

I dag fick de hänga kvar på galgen.
Inte pga snön och den avklippta kabel som gjort att t-banetrafiken stått stilla sedan sju i morse.
Utan för att Torsten är sjuk och inte ens vill äta glass.

En ny ring har jag också.


7 kommentarer:

Anna sa...

Så där gör jag nästan också, bara det att jag hänger upp kläderna på en galge i mitt huvud innan jag somnar kvällen innan. Om man vaknar upp helt blank i huvudet så är det extremt svårt att välja plagg, vilket i sig blir tidsödande, vilket sedan leder till stress, vilket man ju försöker undvika.
Inte så dumt att behöva stanna hemma en dag som denna dock? Jag hade inte velat ge mig ut i klänning i morse :p

amanda löwenberg sa...

Åh, vackraste bilderna!

Rebecca sa...

Vilka fina bilder, och sicken vacker ring! Hoppas Torsten mår bättre snart, så att han åtminstone får i sig lite glass. Ha en trevlig helg du fina

Anna Eleonor sa...

Hoppas att du får en fin helg! Jag hade tänkt gå på secondhandrunda men jag tror jag skippar det för att bara andas snöluft.

Sonja sa...

Ljuvligt vackra kläder och färger! Och ringen är ju en fullträff. Detta var nog det finaste jag sett på länge. Vårkänslor....

Joanna sa...

anna,
när jag har svårt att somna brukar även jag tänka ut en galge i huvudet.
så att jag sparar tid på morgonen.
men precis så här mkt tidspress känner jag på morgnarna att jag inte ens ger mig tid att öppna klädkammardörren och klämma mig in (vagnen står för dörren så man kan inte öppna den helt utan att flytta vagnen, vilket jag så klart aldrig orkar utan hellre väljer att få ett dörrhandtag i magen).

men det var verkligen den rätta dagen att tvingas vab:a på, tunnelbanan stod stilla från oss in till city mellan 7.00 – 21.00.


amanda,
tack tack!

rebecca,
vad glad jag blir att höra det, tack!
ringen fick mig att flämta till inombords.
både formen och färgen.

glass har han orkat under lördagen hos sin faster, men nu har han som sagt stupat i magsjuka istället.
hoppas din helg var finare.

anna eleonor,
tack.
loppisrundor får man nog spara till mer framkomliga dagar.

sonja,
vad roligt att du tycker det!
tack.
fullträff är verkligen rätta ordet.

Lisa sa...

åh vad tjusigt!