2011/02/14

Om utelekarna och söndagarna.


Det är ju inte så där väldigt mkt han kan göra i sin vinteroverall.

Med vinterhandskarna och vinterskorna på.

Vad hittar man på med ett barn som vill hoppa skutta springa pilla men som måste vara klädd.
Som fem duntäcken lindade till en boll?


1. Man kan titta på fåren.

2. Man kan sitta på en sak som gungar.

Det blir ofta just söndagarna som vi går ut.
Eller kanske lika gärna lördagarna också men just det här var en söndag (inte i går dock för då var vi upptagna med att kräkas).

5 kommentarer:

Emeli sa...

Tack för kommentaren om kemtvättsgalgarna <3
Älskar bilderna på din blogg! Magiska på nåt vis.

Johanna sa...

inte lätt att vara en liten eskimå. Söndagsturer är bra, de känns så härligt familjiga på något vis.

Sara V. L. sa...

Vilken helt fantastisk, underbar blogg! Kan inte sluta titta.
/S

Joanna sa...

emeli,
jamen de var ju så fina!
och du sklle bara veta vad glad jag blir att du gillar mina bilder.
tack!

johanna,
haha nej verkligen inte.
jag vet ju själv hur befriande det känns de första dagarna på våren när man inte behöver ha lika många koftor och halsdukar och vantar på sig.

söndagar hör till familj och vänner, ett museibesök vill jag helst ha också för att det ska kännas som att jag gjort en riktig söndag.

sara,
tack tack tack!
vad fantastiskt roligt att höra.

Lisa sa...

vad fina ni är!