2008/07/23

Om prydhet?

Min vinröda klänning som är så bra att ha när det är riktigt varmt.
Är väldigt urringad.
Och jag tycker inte att jag är pryd och jag tycker inte att detta har något med prydhet att göra.
Det om att man inte vill lägga upp sina bröst över halva Stenebergsparken.
Eller Stortorget för den delen.

Så jag har stängt igen den lite med en säkerhetsnål och i dag tyckte jag tydligen att inte ens det räckte.
Utan hade ett vitt linne under.
För att vara på den säkra sidan.

Men att säga att man inte gillar att visa för mkt av brösten.
Det är tydligen att vara pryd.
Och har alltså inte alls något med smak att göra.

Sen har jag pimpat bordet som står inne på toaletten.
Som är till för alla tidningar man (män) har där.
En skål för bomullstussar, en ask för bindor och glasprismor (för de var fina och låg redan i asken).
Och en röd glasfågel från Ekenäs.

Inga kommentarer: