2008/07/23

Om garderoben.

Martina Bonnier skriver i Damernas Värld nummer 9 om höstens trender.

Hon säger att det sprutar av trender och kollektioner (sant).
Och att man ska rensa lite i garderoben inför varje säsong.
Se vad som får hänga med ytterligare en säsong.

Själv tänker jag att kläder som stannar kvar.
Stannar för att man gillar dem och de fortfarande passar kroppen.
Inte för att det har något med säsongen att göra (nej jag har inte mina vinterskor på sommaren men det har ju inte lika mkt med säsongen som med värmen att göra).
Och är kläderna lite trasiga kan man laga så länge som möjligt för är det ett favoritplagg kastar man väl inte ut det bara för ett litet hål?
Bara för en liten säsong?

Ibland undrar Martina om det inte vore "enklare om vi fick tillbaka en klarare diktering av trenderna som förr i tiden".
Att det inte skulle komma så många kollektioner per år.
För att det vore enklare för oss att veta vad vi ska ha på oss.

Jag tycker att det vore bättre om det var som förr i tiden.
Med färre kollektioner.
Så att allt inte vore så väldigt konsumtionsurartat så att vi tvingas rensa garderoberna mer än en gång per år för att kunna trycka in nyinförskaffade plagg (hej jag kastar sten i glashus nu).

Inga kommentarer: