2008/07/14

Om helgen.

I helgen har jag.
Varit med min kusin.
Strosat i butiker och funnit vackra klädesplagg.
Ett åt mig och två åt kusinen.
Fikat utomhus och vandrat i åska och blixtar.

Varit värdinna och välkomnat gäster till hemmet.
Ätit pretzels och sagt "these pretzels are making me thirsty" alldeles för få gånger.
Dansat i svettig lokal och längtat efter ostburgare och säng i ett väldigt tidigt skede av kvällen.

Sett flera Frasier-avsnitt i rad i väntan på att de två Idorna som sov över skulle vakna.
Samlat ihop mig och stylat ett modereportage.
Rafsat ihop alla kläder och väskor och kastat mig in i en bil tillsammans med modeller och fotograf när första knäppet i kameran gått av och himlen då bestämde sig för att öppna sig.

Vinkat av en kusin (en av Idorna) och förnöjt tittat på bilderna från fotograferingen det blir ett mkt fint modereportage.

2 kommentarer:

Ida sa...

jag vet inte men det känns som att jag glömde säga; skicka gärna bilderna som du gjorde förra gången. i ett mail. det var fina bilder o dessa känns ännu finare nästan.

Joanna sa...

ja det kan jag göra.
mina bilder alltså.
men de är nog inte lika bra som förra gången, jag tog från så många andra vinklar än fotografen.
mer en studie i fotografering.