2008/07/02

Om en utmaning.

Jag blev utmanad av Free Fashion Stockholm.

1. Fem saker som finns (fanns egentligen, eftersom det är kväll nu) på din Att-göra-lista idag?

- Ta en lång promenad och lyssna på P3-dokumentär.
- Skriva och skicka in jobbansökningar (snälla ge mig ett roligt och kreativt jobb jag är duktig ju!)
- Sortera skorna i klädkammaren.
- Gympa på Friskis.
- Fotografera.

2. Godis jag gillar: Mörk choklad och lakrits (obs obs inte i samma tugga. Eller iof. Det finns en pralin med mörk choklad och lakrits och den är rätt god, men oftast inte obs obs i samma tugga).

3. Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då bodde jag i Umeå och hmm.
Antingen hade jag just börjat läsa konstvetenskap.
Eller så jobbade jag fortfarande som rekvisitör.
Jag är mkt dålig på att hålla reda på åren.


4. Ställen du bott på?
I den ordning jag bott, jag börjar bakifrån:
Arvidsjaur
Skellefteå
Umeå
London
Umeå
Kanarieöarna
Umeå
Göteborg
Gävle


5. Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Först skulle jag svimma.
Sen skulle jag skratta hysteriskt.
Sen skulle jag göra upp mkt smarta planer som innefattade
- Betala av studielånet SMACK rakt av
- Uppfylla alla mina konsumtionsdrömmar samt se världen tillsammans med nära och kära
- Starta ett eller två eller massor av olika bra projekt som innefattar barn och kultur och kreativitet och utveckling och jämställdhet och rättvisa och kanske på något sätt få in det i en skola eller en institution som erbjuder allt detta gratis till barn och ungdomar.
- Och starta en väldigt bra tidning men jag säger inte exakt vad den skulle innehålla ifall jag en dag faktiskt BLIR biljonär.
Men det där kanske inte var fem?


Och sen var det sista i utmaningen att man skulle skicka det till folk man utmanar.
Jag väljer att utmana mina läsare.
De som inte är för fega för att faktiskt svara.
Och det är du väl inte?

Inga kommentarer: