2008/07/18

Om lila jackan och broscherna och om sockervadd.

I går åt jag sockervadd.
Jag kan inte avgöra om anledningen att jag gillar sockervadd är konsistensen utseendet eller smaken.

Det blir väldigt kladdigt.
Och det är fruktansvärt sött.
Det enda som inte har ett men är utseendet.

Eller så smakar det barndomens tivolidagar och det är därför jag älskar det.


I övrigt var det inte mkt till nöjespark.
Kängurusafarin innehöll 1.
En.
Känguru.
Tunna i vatten-färden i Sydamerika innehöll 1.
Ett.
Djur.

Och jag vann varken toblerone schweizernöt eller kexchoklad.
Alltså vissa gick ju med FLERA såna gigantiska saker hur gjorde de?
Jag vinner aldrig såna där stora och då har jag ändå jobbat inom Lisebergskoncernen och haft gratisbiljetter hela somrarna och gått på personaldag inför varje säsongsinvigning av parken.
Jag.
Vann.
Aldrig.
ALDRIG.

Så då köper jag sockervadd.

2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

DU är så söt med sockervadd!
OCH jag tycker att du skall söka tävligen om att få skriva med poeten Anyuru här i Göteborg, kolla bloggen!
FÖR du skriver så bra.
VALENTINOS kläder vill jag gå på fester i, och på stan och ta ett flott glas med dig i.
INTE dig i glaset utan med.
HA :-)
KRAM

Joanna sa...

JAG vill gå på fest med DIG i glaset hohoho och valentinos kläder på kroppen när jag väl kommer till gbg ska jag besöka drömma och kasta mig i dina armar.
och den där tävlingen lät rolig jag ska genast ta mig en titt.
kramkramKRAM.