2008/07/23

Om min garderob.

Mina garderobsrensningar går ut på att alla kläder jag inte använder får gås igenom av min mamma och min syster och det de inte vill eller kan ha bär jag upp på vinden.
Sen gör de en garderobsrensning några månader eller något år senare.
Och då tar jag det jag vill ha och många gånger är det plagg som de fått från mig som jag fått från dem som de fått från mig.

Och det på vinden.
Kan jag fynda i efter några år jag har fortfarande kläder som jag använde i gymnasiet kvar.
Och jag saknar en tunika som jag hade i nian men jag gissar att den är borta för att den blev trasig bortom alla lagningsmöjligheter.

Annars undrar jag mest varför alla skriver om garderobsrensning just nu.
Är det något man gör på sommaren?
Ungefär som att man putsar fönstren på våren?

2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Intressant jag har med lagt märke till detta, måste göra något åt saken genast!!

DU är inte pryd, du är snygg ang ovan inlägg..
kram

Joanna sa...

fint.
och bra att du tycker så.
det är fint att höra.
kram till dig.