2008/07/29

Om kvinnliga underkläder.


Ständigt dessa rosetter.
För att alla kvinnor vill ha minirosetter på sig hela tiden?
Eller för att männen vill ha puttenuttiga sötarara underkläder på sina kvinnor?

Eller för att båda parter missuppfattar varandra och helt i onödan lever efter en missförstådd norm.
Jag klipper av, sprättar så det ryker.
Och är minst lika rar för det och garanterat mer kvinnlig och attraktiv just för att jag inte spelar på puttenuttiga sötarara.

Fast iof.
Just det är ju bara en smaksak.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är ju en smaksak. Jag älskar rosetter, varför har jag aldrig tänka på. Kanske är det någon slags norm jag lever upp till genom att gilla rosetter, kanske gillar jag bara små söta saker. Har aldrig tänkt på det tidigare.

en annan sa...

Ingen kommentar på själva rosettfenomenet. Men HIMMEL så många träffar man får på din blogg när man söker på något så oskyldigt som "ljusgul fjäril"! :-D

Tack för trevligt distraherande läsning!

Joanna sa...

ljusgul fjäril? det var som tusan.
och tack för tacket!

matilda, jag tycker rosetter är fint.
men att de ska överdoseras när det kommer till underkläder för kvinnor har jag aldrig förstått mig på.
det är så obligatoriskt så att man nästan kan tro att det har något med funktionen att göra.

Little Miss Splendid sa...

Jag älskar rosetter, spets och allt som är gullegulligt och puttenuttigt. Men konstigt nog inte på underkläder (tryck på underkläder ska vi bara inte prata om, huu!)så jag sprättar också bort. Stilrent ska det vara :)