2010/02/09

Om gitarrspel och sen kväll.



Min lillebror höll mig och Torsten sällskap i kväll.
Min käraste är på konsert.
Hip hop.
Allt annat än vad min lillebror satt och övade.

Torsten sover, jag borde också göra det.
Men något får mig att tänka på ett Helt hysteriskt-avsnitt.
När en vän är på besök och hon har just fått barn och allt är stressigt och ska göras på samma gång och barnet gråter.
När det sen sover.
Barnet.
Föreslår Saffron att hon kanske ska vila lite och den här vännen drar diskhandskarna genom håret och skriker nåt i stil med.
Att det här ju är enda tiden hon har för sig själv.

Riktigt så farligt är det ju inte.
Jag har mkt tid för mig själv.
Men ibland är det mysigt att sitta ostört i en soffa och ha det tyst.
Och med avslappnade armmuskler som slipper parera bäbis.

Inga kommentarer: