2010/02/25

Om träning.

Nu ska jag gå och träna.
Iik.

Jag vet inte varför men jag är alltid lite nervös.
Inför varje träning.

Kanske för att jag inte alls känner mig bekväm där.
Kanske för att min kropp är så oerhört långt ifrån vad den brukade göra.
Kanske för att jag alltid undrar om och hur benen ska bära mig.
Efter själva jympan.

Men när jag kommer hem då känner jag mig ofantligt nöjd.
Det är enbart den känslan som driver mig.
(Haha nej jag skojar faktiskt ganska mkt viljan att rymmas i mina kläder också.)

7 kommentarer:

Little Peaché sa...

åh vad duktig du är! kan du inte ge tips på hur man motiverar sig att gå och träna.
vart tränar du?

Kram på dig

Mia sa...

Vad inspirerande med ett träningsinlägg! Känner igen känslan av att vilja komma i vissa plagg igen. ;-)

Linda sa...

Vad tränar du för nåt och vart?

Joanna sa...

jag jympar på friskis.
efter jobbet på sveavägen och på söndagar på ringen.

fast det där på söndagar har jag än inte lyckats ta mig till ännu.
senast var det tunnelbanans fel och veckan innan det kommer jag faktiskt inte ihåg.

Linda sa...

Trivs du där? Jag gick på gympa tre gånger i veckan i en gympasal i Bomhus när jag bodde i Gävle. Det var Bomhus gymnastikförening som hade det och det var superbilligt. Lagomt tempo och bra variation, helt perfekt. Tänk om man kunde hitta nåt sånt i söderort!

Joanna sa...

linda,
jag kommer nog alltid att känna mig lite obekväm i träningssammanhang.
men friskis är himla fint.
det är en väldigt blandning på deltagarna, och just jympan finns ju i tre olika former. bas medel och intensiv.
så det är bara att välja vad som passar en bäst.

Linda sa...

Ja friskis är faktiskt bra. Fast det var längesen jag var där. Har hört att dom ska ha mamma-gympa också. Det kanske kunde vara nåt.