2010/04/16

Om udda koppar.


Några koppar några av just mina koppar.
Matchar utmärkt till duken.

En duk som nu för tiden är för stor.
Bäbisarmar når allt och en duk större än en femöring är omöjlig att ha.
Fram till han behärskar pincettgreppet till fullo.
Då är det bara att lägga in femöringsdukarna också i skåpen.

Hemma nu.
Hemma allt för sent.
Ska hinna klart tre illustrationer göra två uppslag till skolportfolio de borde jag ha ägnat betydligt mer tid åt.
Än som det är nu; noll.
I morgon upp tidigt för att städa lite och sedan ut i Sthlm med min moster och ett av hennes barn.

I kväll var vi i Nacka hos svärföräldrar, åt mat drack vin och skrålade med till Så ska det låta.
Torsten har tre tänder nu och snart är det fem.
Han mår därefter har ont och tar inte motgångar så bra.
Men att få ligga på farmor och farfars matta med kusiner och hundar.
Det gjorde honom gott.

6 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka underbara koppar!

Unknown sa...

Oj, vad vackra.

Lisa sa...

åh så fina koppar!

Anna Eleonor sa...

Hej! Jag tänker att du kanske surfar runt en del på nätet. Kan du hjälpa mig kanske?

Någon gång i vintras surfade jag in på en blogg och såg en så fin bild. Fotograferad på en strand framför en sanddyn står en ung kvinna i något strandplagg som jag tänkte var 30-40-talsaktigt med en stråhatt på huvudet. Vet du???

Tack och bock om du kan hjälpa mig.

spunnet socker sa...

Alltså, har du hittat bloggen Lou Reed i tweed? Så otroligt roligt varje gång! Det senaste inlägget verkar dessutom vara så klockrent för dig och din sambo, Edith Piaff i tjusig klänning och fotboll, liksom!

http://loureeditweed.blogspot.com/2010/04/edith-piaf-skjuter-en-straff.html

Joanna sa...

glamour,
det är mkt svårt att välja.

mia b,
ja men visst!

lisa,
det är en av anledningarna till varför jag gillar att ha folk över på kaffe och te.
att alla får komma till användning.

anna eleonor,
det är inget jag känner igen.
men betty lou har ju en himla fin header med damer på en strand.
bettylougotanew.blogspot.com

spunnet socker,
haha ja!
jag såg den för någon vecka sedan.
de klockrena är fantastiska, de inte lika rimmande är ändå rätt roliga.

och visst.
edith piaf skjuter en straff.
det är ju oss två i symbios.