2010/04/10

Om en lördageftermiddag.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"...att klara proven för nivå 1, tillkallades min mor.".
Ur Guccikrigen - hur jag överlevde mord och intriger i världens största modehus, av Jenny Gucci.
Jag fick den i påskpresent.
Av fina Birgitta på mitt jobb.

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En kikare som står i fönstret.

Vad var det senaste du såg på tv?
Filmen Chéri.
Jag trodde den skulle vara smaskigare. Istället väntade jag mest på att den skulle börja.

Utan att se efter, gissa vad klockan är.
Halvfem.
Fast den var 16:56.


Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Väggklockan från 40-talet som tickar, och sportkommentatorer på teven min käraste kollar på sport.
Eh. Han sover! Ser jag nu.
Jag borde smygbyta kanal jag avskyr nämligen ljudet av fotbollsmatcher blir trött av det ständiga skränet men.
Han håller fjärrkontrollen i sin sovande hand han vet väl vad som händer annars.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
För två timmar sedan.
Vi hade gått en två timmar lång promenad runt Rågsved, undersökte omgivningarna.

Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Ett illustratordokument vars innehåll jag kämpar med.
Samt AMOs fina blogg (därav enkättanken) och underbara nya utseende.

Vad har du på dig?
Underkläder (stortrosor och gammbehå)
underklänning (fin vacker från 40-talet köpt på Nybo Kafé)
svarta strumpbyxor med hål i tårna
varma tjocksockar
blå safarihawaiiklänning
beige kortärmad kofta i ull
oranget nött nagellack
och stora kesofilten (från Ikea, ser ut som keso).

Drömde du något inatt?
Det var en konstig natt där Torsten somnade utan välling och därför vaknade hungrig redan halvtvå och innan det kom min käraste hem från en konsert och Torsten var ledsen men ville inte äta och vi satt i soffan i några omgångar och tittade ut genom fönstret länge och till slut.
Till slut somnade han om.
Men vaknade halvsex och gnydde och stånkade försökte sätta sig upp men var för trött för att sitta jag tog över honom till vår säng.
Sen ville han morgonäta strax efter sex så nej.
Jag hann aldrig drömma.


När skrattade du senast?
Jag drog på munnen för en kvart sedan.
Men gapskrattade kommer jag inte alls ihåg.


Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Fyra målningar
tre fotografier
två stora Toulouse-Lautrec-affischer
en lampett
en spegel
en pendylklocka.


Har du sett något konstigt på sistone?
I början av veckan såg jag på tunnelbanan en kvinna med stor resväska och en man med solglasögon (kväll, molnigt, mörk tunnelbana) och axelväska som försökte smussla över något.
Från den stora väskan till axelväskan de skylde det hela med en tidning.
Vilket ju egentligen hade så motsatt effekt som något bara kan ha men jag undrar vad det var de smusslade.

Vilken var den senaste film du såg?
Som sagt.
Chéri.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Till att börja med:
Ett hus
Kontrollfreak till personlig tränare
Resa hem
och en helg på spa med hur många sköna behandlingar som helst.

Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
När jag gick gymnasiet var jag på väg att göra militärtjänst.
Tanken var musikkår jag hade brevet i min hand och öppnade luckan till brevlådan.
Men ändrade mig i sista sekund och har inte ångrat mig.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Jag skulle göra det omöjligt för människor att inte ta hänsyn till varandra.

Tycker du om att dansa?
Förr gjorde jag det, nu vet jag inte för det var så länge sedan.

Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka... Vad får hon heta?
Inger.
Eller möjligen Sonja.

Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han få heta?
Han heter ju Torsten.
Annars: Tage, Gösta, Sölve.

Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Jag har redan bott utomlands.

3 kommentarer:

Denise sa...

å, hvor var det du bodde "utomlands"?
du har kanskje skrivet dette før men jeg husker ikke.

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

roligt att läsa!

Joanna sa...

denise,
jag har bott både i london och på playa del ingles.
fast båda var ju lite kortare perioder och räknas kanske inte helt.
nu till exempel, hade jag nog inte flyttat.

glamour,
jag gillar själv att läsa andras listor, kul att du uppskattar.