2010/04/21

Om tröttheten.




Vi har varit väldigt trötta här hemma i kväll.
Torsten efter en lång dag.
Mamman efter.
Ja.
Ett väldigt långt år.

Efter dagarna på Bonnier.
Kommer jag hem kastar av mig kläderna byter till hemmaklänningen och myser med Torsten.
Blott ett ögonblick sen sätter jag mig framför datorn.
Och arbetar.

Jag har kämpat med en illustration till framsidan av klassens slutportfolio.
Den ville aldrig bli som jag tänkte mig.
Sedan gjort mina egna sidor.
Och i sista minuten en illustration till dem.

Men nu börjar det närma sig slutet.
Nu ska jag bara göra en illustration till innehållssidan.
Så fort jag får den från de som sätter ihop allt.
Och sen.
Sen blir det helg då ska jag prata med min kärlek.
Och mina vänner.


Jag; hemmaklänning från H&M
Torsten; body med moln på från Me&I,
strumpor kanske H&M?
och ny jumpsuit från Åhléns.

3 kommentarer:

Agnes sa...

Vad fina ni är! Han är så söt när han sover att jag bara smälter. Vad är det med sovande barn som triggar igång känslorna så enormt?

Unknown sa...

Håller med Agnes, ni är jättefina & det ser verkligen mysigt ut.
Lilla Torsten, så söt :)

Må gott!

Joanna sa...

agnes,
tack.
det måste ju vara beskyddarinstinkten som sätter igång på högvarv.
de är aldrig så sårbara som när de sover, och då öppnar sig hjärtat nästan så det vänder sig ut och in.

mia b,
tack.
mysigt är verkligen ordet.

allt väl och trevlig helg!