2010/04/28

Om det som händer.





I Rågsved blommar pelargonerna och Torsten kryper omkring som aldrig förr.
Ett halsband jag gjorde på en silversmideskurs.
Blev aldrig riktigt som jag tänkt mig och min träningsväska.
Har stått orörd i snart två veckor för varje dag som går sjunker jag längre ner i soffan.

Och så har jag fått ett vikariat på Bonnier.
På samma ställe som jag är nu så himla roligt.


Torsten är H&M och Åhléns.
Strumpbyxorna noppiga efter bara någon enstaka tvätt och bodyn.
Har söta nyckelpigor bland rosorna.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis till jobbet, det blev det roliga!

Anonym sa...

Hej - Sonja m ursprung Gävle här. Grattis till ditt jobb. Du ska veta att det alltid är intressant att läsa dina funderingar, du är ingen dussinmänniska.
Hälsn

Anna-Karin sa...

grattis till jobbet!!!

Anonym sa...

Vad roligt, Grattis!

Förresten, jag såg din man och son på Götgatan idag. Jag har ett nästan fotografiskt minne för ansikten och har jag någongång sett eller träffat en person så känner jag igen henne/honom i en folkmassa på 100 000 personer. Jag har nästan lika bra minne för namn (så har jag riktigt pinsamnt uruselt lokalsinne). Din familj har ju varit med på några bilder på din blogg, så därav att jag visste vilka mannen och pojken i det mörkblåa manchesterekipaget var för några. Sjukare än så är det inte.
/annika

Joanna sa...

katarina,
ja det blev det roligaste!

sonja,
tack tack.
vad roligt att höra att du uppskattar mina reflektioner, det inspirerar till mer.

anna-karin,
tack!

annika,
haha han blir sedd lite här och var tycks det som.
dock främst på söder.

det låter avundsvärt att komma ihåg ansikten och namn så bra.
jag gör det inte alls, öht, och räds ofta för att framstå som nonchalant och självisk.
när någon jag skakat hand med tre gånger ändå möts av en första-mötet-hälsning från mig.

de är ett fint ekipage tycker jag.
till sommaren blir det jag som får gå omkring som del i det fina ekipaget.