2010/04/25

Om nytt och gult och fult.




Och den sköna gröna kappan äntligen kan jag ha den igen.
(Typ.)

Jag var festklädd i helgen.
Två dagar i rad till och med.
Ändå känner jag mig fel och klumpig det är konstigt kan man tycka.
Att jag då fortsätter att ta kort.

En bild på mig själv är inte samma sak det känns annorlunda det är kläderna jag vill visa.
Och bilderna är platta det är.
Sannerligen.
Inte jag.

Eller så har jag helt enkelt utvecklats och blivit mer.
Än jag var förr.
Så att allt för långa konserter i allt för höga skor bara känns tidsödslande.
Jag vet inte.
Vänner är det iaf alltid trevligt med.


Klänning och glittersak, Beyond Retro
gröna kappan som hänger på min arm Kupan Gävle
stråväskan Myrorna Gävle.

9 kommentarer:

Lisa sa...

du är så fin.

Klara sa...

fin är du iaf, oavsett.
Snygg pärlbroderad "jacka" (eller vad det är)!

Anonym sa...

vadå fel och klumpig? Nu får du allt ta och bli snällare mot dig själv. Du ser ju ut som en klassisk Hollywood-stjärna på det där kortet och då menar jag inte dagens Hollywood-trash.

Du ser varken fel eller klumpig ut på bilden.
/annika

Johanna sa...

Hej! Jag tycker så himla mycket om ditt sätt att skriva vardagsbetraktelser. Det får dem att bli som poesi. Lite mjukt staccatoartat sådär. Fint!

Linnea sa...

Vet du, i somras så skulle min vän gifta sig. Då visade jag din blogg och vi oooaade så över hur vacker du är och vilken fin frisyr du alltid lyckas få till. Så gick hon med inspiration till frissan och gifte sig i "din" frisyr. :)

Marikka sa...

Stiligt som bara den.

Unknown sa...

Joanna, du är varken ful eller klumpig!Du är jättevacker.

Jag förstår den känslan som du beskriver av att känna sig ful och klumpig, för det fanns en tid då jag inte kunde se mig i spegeln utan att tänka att jag inte ser klok ut.
Nu för tiden övar jag på att lovebomba mig själv. Det har ändrat min syn på mig själv och jag kan idag se att jag inte alls är ful eller klumpig, även om det känns så ibland.

Stor kram/Mia

Joanna sa...

oj så fina ni är.
och linnéa tack för att du delar med dig av just det där.
mkt fint att få veta.

det är fint att höra era ord.
det där om att känna sig klumpig borde jag skriva om mer ingående, men så blir det ju sällan när det finns ett litet barn som behöver min tid.
snabba korta inlägg är allt jag kan bjuda på.

men tusen tack för uppmuntringarna.
kram till alla.

Joanna sa...

och förresten johanna!
så himla roligt att höra. tack.