2010/04/23

Om Beyond Retro.


I kväll ska jag på invigningsfest tillsammans med Sophie.
Beyond Retro firar sin senaste butik i Zinkensdamm.

Jag kan aldrig gå in i någon av deras butiker och stanna där.
Kortare än allra minst en timme.
Och vore jag av storlek 36 eller 38.
Hade min ekonomi samt mina klädkammarväggar sedan länge brakat ihop.

Det ska bli roligt att få en kväll tillsammans med Sophie.
VI har hittills träffats blott två gånger.
Första gången: Höggravida.
Andra gången: Med två små bäbisar som kräver all uppmärksamhet.
Den här gången blir det hon och jag, bara hon och jag.
Och så alla på festen naturligtvis.
Kul. Kul! Men kommer jag att känna mig som en elefant?
Kommer det att bli ös eller kommer det att vara fullt av flickor och pojkar som mest bryr sig om.
Att se coola ut?

Jag har Sophie det kommer inte bli tråkigt.
Och jag hoppas att jag får träffa några trevliga ansikten som än så länge bara är bloggar för mig.


Klänning, BEYOND RETRO JAG VAR DÄR I EN TIMME OCH EN KVART och då skyndade jag mig ändå.
Så mkt att jag svettades.

10 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

roligt. hur får man inbjudningar till sånt egentligen?

jag jobbar till 19 :(

Joanna sa...

betty,
de flesta får det säkert i egenskap av coolhet och vänskap, eller för att man har någon anknytning rent professionellt.

jag däremot.
fick det genom en tävling på elsas blogg.

jag tycker du ska komma.
planka!
eller. mejla elsa och hör om det kanske kommit något återbud? och motivera med att du är både cool och retro och trevlig?

Sophie sa...

hurra va skoj de ska bli!

Ulrika sa...

Vad roligt! Jag känner igen mig. Jag blir alltid lite stirrig och får ökad salivutsöndring när jag är där. Tror aldrig jag har kommit tomhänt ut därifrån!

Du kommer inte att vara en elefant. Ni kommer att var supersnygga båda två! Och coola. Och mammor!

rino sa...

zinkensdamm! då skulle jag typ hinna dit på jobbrasten:-) men det var ju det där med att komma därifrån också...

B-b-b-etty sa...

det förklarar varför jag aldrig blir bjuden till något. känner typ ingen här. äsch, jobbade ändå till 19 och har jobbat idag med.

husmodern sa...

Åh jag såg dig på beyond retro, men jag kunde ju för mitt liv inte komma på vars nånstans jag kände igen dig från. Men idag klickade det till! Jag tyckte kappan du hade på dig var urtjusig!

Joanna sa...

sophie,
ha! hur skoj som helst blev det.

ulrika,
tack tack mammor var vi, och sophie är mkt cool.
jag var både stirrig och salivutsöndrande och kom definitivt inte tomhänt därifrån.

rino,
haha hinna dit ja. men aldrig därifrån.

betty,
värst vad du jobbar.

husmodern,
nämen åh!
jag missade.
jag insåg efter någon timme att jag bara tittade på kläder och på sophie jag såg mig knappt omkring jag borde nog ha öppnat mig lite mer och fått träffa fler människor.

kappan är underbar.
en helt obeskrivlig grönfärg.
100 kr på kupan i gävle

B-b-b-etty sa...

åh jag vet! oftast 9-18 eller 10-19

Joanna sa...

betty,
nu är du iaf i london får jag hoppas.
och lever livet.