2010/04/01

Om våren 2010.



Äntligen.
April.
Påsk.
Är det något som borde komma nu så är det våren.

Man ska inte klaga på vintern och vår innan april.
Det är inget jag är van vid.
Men jag trodde att en flytt till Sthlm skulle innebära några veckor tidigare vår.
Faktiskt.

Men nu väntar jag iaf.
Och i dag går jag till jobbet men vi jobbar bara halvdag (hur det nu kan kallas halvdag att sluta tre när man i normala fall slutar fem).
Vi hade planer på att åka till Österlen.
Fina Österlen mina svärföräldrar har ett hus där men någonstans i planeringen.
Insåg vi hur mkt mer vi behövde bara vara hemma.
Fyra långa dagar av ledighet.
Det ska bli skönt.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Underbart inlägg. Hej vår!

Katarina sa...

Jag hoppas att våren har kommit till er när jag och Tore kommer. Fin duk, förresten.