2010/12/06

(Dag 25) Om en första.



Min första kyss med min käraste - på dansgolvet på Bilagan i Gävle.
Min första flytt - hemifrån Arvidsjaur och till Skellefteå jag hade ännu inte fyllt 16 eller vänta! Min första var ju faktiskt som ettåring (två?) från lägenhet till hus med mamma och pappa och syskon.
Min första unge - Lars Anders Torsten, jag tänker varje dag tänk att vi fick ett sånt fint barn.


Min första utomlandsresa på egna ben - sommaren efter nian åkte jag och en vän till England och hälsade på två andra vänner.

Min första egna lägenhet - den låg på Odalgatan i Skellefteå duschen var i källaren och kylen rymde fem matlådor från mamma lite fil lite mjölk och jag drack pepparmintste hela kvällarna.
Min första högskolepoäng - Filosofi A, Umeå Universitet.


Min första cigarett - Piteå dansar och ler någon gång under gymnasiet jag drog halsbloss men hostade inte så min "lärare" trodde att jag inte drog in rätt så jag andades in och andades in och sa pepparkaka peeeepparkaaaaaka.

Min första sjungna opera - Tosca på Norrlandsoperan i Umeå.

Min första (och enda) dataspelshangup - Sims.

4 kommentarer:

Fröken K sa...

Mmm, sims. Jag har beställt mig Sims 3 nu, så nu vet jag inte hur det ska gå med min son. (skääämt)

Lisa sa...

hihi vad fint!

Joanna sa...

frk k,
sims3 är lovely.
kan stjäla en hel helg om man inte aktar sig.

jag har en son i sims, så att jag ska komma ihåg riktiga (skääämt).

lisa,
haha tack.

Annika sa...

Oh, nu blir jag nyfiken - sjöng du Tosca där för några år sedan när hon italienskan (?) som hade huvudrollen "tog livet av sig" genom att hoppa så man satte hjärtat i halsgropen från en gångbro över scen ner i ett hav (man inte såg) med skumgummi?

Isåfall kan jag ha hört dig. :)