2010/12/29

Om sju kuriosa.



Av fina Karin fick jag den roliga 7-listan.
Lista sju saker om mig själv alla kanske inte visste.

1. Jag har druckit te så länge jag kan minnas.
Så länge så att jag kommer ihåg att det var mamma och pappa som fick göra det åt mig för att jag själv inte riktigt visste hur.

2. Jag har bara blött näsblod två gånger i hela mitt liv.
Första gången var på dagis när jag sprang mitt fortaste rakt fram och inte såg en pinne på en hängställning.
Och gjorde en sån som man oftast ser i tecknade filmer, att fötterna fortsätter fram i luften så man ligger raklång en sekund i luften innan man ramlar platt på rygg.
Andra gången för bara några veckor sedan utan någon anledning alls.

3. Jag bröt foten en gång när jag vid halvtre en måndag morgon skjutsade den här operasångaren på min cykel.
Det var vinter och jag hade gröna vackra högklackade skor.

4. Jag kan alla Seinfeldavsnitt.
Alla.

5. Jag vill vara med min mamma jämt.
Hur många dagar jag än är med min mamma, hon hos mig eller jag hos henne, vill jag aldrig skiljas från henne och måste svälja bort tårarna för att inte stå och flänna.


6. Jag kan spänna muskeln i örat som tar bort lock för öronen.
Utan att göra något med käkarna eller svälja eller såna andra knep.
Det är oerhört praktiskt.

7. Jag äter ostkrokar med sked.
För att slippa slick slick slick tork efter varje näve, och lukten på fingrarna.


Utmaningens sista del är faktiskt att skicka vidare till sju stycken bloggare jag vill veta sju saker om.
Men sanningen är.
ATT JAG VILL VETA ALLT OM ALLA och jag har gjort det förr och jag gör det igen.
Utmanar dig som läser och har du läst ända hit kanske du kan tänka dig att belöna mig.
Med sju saker om just dig det skulle faktiskt göra min dag!

5 kommentarer:

Frida sa...

But of course darling, mina svar finns på min blogg!

Lisa sa...

trevlig läsning!

Hanna sa...

finaste! härligt att du verkar må bättre.

jag ska försöka haka på din sju-lista.

lisa sa...

så där, sju saker skrivna.

Joanna sa...

frida,
roligt!
tack tack.

lisa,
tack.

ms stiffneck,
underbart!

och tack, jag mår lite bättre.
även om tröttheten aldrig tycks vilja lämna kroppen.

lisa,
härligt!
och tack tack.