2010/12/07

Om växasängen.





Torsten är kär.
I sin nya säng och jag är likaså den är.
Allt jag ville att den skulle vara dvs.
1. Brun.
2. Runda pinnar i gavlarna.

När Torsten var nyfödd hittade jag en liknande i Gävle.
Och förbannade att vi skulle flytta att vi inte hade plats i förråd.
Till den dag den skulle behövas.

När vi hälsade på i Gävle nästan ett år senare var den kvar.
Och jag fick återigen förbannelsens ådra pulserandes i pannan.
Den var så fin!

Sen hittade jag en nästan likadan om inte exakt likadan?
På Blocket.
Och den kändes rätt på en gång och när ägarna visade sig vara fina skapare.
Av saker jag gillar då var det var det ju bara kärlek 4 ever.

(Och om någon vill ge Torsten en fin julklapp så finner ni den här.)

4 kommentarer:

Lisa sa...

fin!

Hanna sa...

Ljuvligt, sängen ser ut att stortrivas hos er.

Ulrika sa...

Ja du, den där sängen gick jag och spanade på också!

Joanna sa...

lisa,
visst är den!

hanna,
vi stortrivs i alla fall med den.

ulrika,
haha det kan jag så klart tänka mig att du gjorde.