2010/12/28

Om att jag lever och vad jag har gjort.

Jag tänker ytterst sällan på.
Om en blogg har dålig kvalitet på sina bilder så länge de är vackra i färg och komposition.
Ändå är det det enda jag kan tänka på när jag själv lägger ut bilder.
Med dålig kvalitet.




I går var vi på Nordiska museet det slutar alltid med.
Att jag står och fotograferar det jag alltid fotograferar.
Samma handarbete samma dockskåp samma dukning osv osv.

Jag lever och jag har försökt att vila.
Runt runt i huvudet snurrar tankar på vad jag ska dra ner på.
Bloggen är det enda jag kan komma på.
Men även det enda jag inte vill.
Så jag fortsätter så här och drar ner på tvättning och städning istället (haha som om).

Spegeln har jag fotat mig själv i tidigare.
Jag var nygravid (sju åtta veckor ungefär) och mådde förfärligt illa.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jag hoppas att du känner vad som får DIG att må bra och vad som känns som "måsten". Det finns så många "måsten" som man faktiskt kan skjuta på eller kompromissa med litegrann. Till syvende och sist handlar allt ändå om att kroppen och själen mår bra. Jag önskar dig en god fortsättning och håller tummarna för att du snart känner dig piggare igen! Nordiska Museet-bilderna var förresten drömska och jättefina!

amanda löwenberg sa...

Åh så fina bilder. Jag tycker som Lotta, måste kan vara ett jobbigt ord..

Fröken K sa...

Jag älskar dina bilder och skulle älska att få fotografera dig för du är vackrast på denna jord! Jösses, nu blev jag lite väl givmild med mina ord...
Att städa och tvätta kan man överlåta till andra, om man vill.

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag köpte en ny almanacka igår, och tänkte att den ska bli lösningen på allt. Så jag slipper dra ner på något.

Visst har jag haft almanacka förr, men denna är finare och bättre. Det måste vara svaret tänker jag.
Nu ska jag bli en sån som planerar.

Joanna sa...

tack lotta,
det är verkligen många saker man inte "måste" göra, mitt problem är kanske att jag inte ser dem.
att jag tycker att allt är viktigt.

amanda,
tack snälla du!

fröken k,
jag tackar och tar emot, och värms av dina fina ord.
jag överlåter allt din min sambo.