2012/01/18

Om bäbiskläder.



Förra gången vi fick barn fick vi knappt några bäbiskläder alls.
Kan det ha berott på den långa lista av regler jag skrev på min blogg då?
Hehe, förlåt mig för att jag är så himla petig.
Men tycker nog fortfarande så, att bättre rätt än fel, hellre bara en kaka att fika på en gång än plagg som aldrig kommer att användas.

Jag kan inte alls låta bli att köpa bäbiskläder när folk får barn.
Bästa är fortfarande de här tossorna från Bonkeli.
De fick Torsten av en av mina bästa/finaste/äldsta vänner, och de var så jäkla bra att jag nu ger dem till alla som får barn.
För den långa mudden håller kvar dem på de bäbissparkande småfötterna.
Och så är de fina.
Torsten hade sina tills det gick hål i tyget (och då bara för att vuxit ur dem, inte för hålet).

Men ovan:
Fantastiskt fina bäbiskläder i de färger jag föredrar.
Från Noa Noa BARA SOM INSPIRATION KANSKE INTE ALLS SOM UPPMANING OM VAD MAN SKA KÖPA.

Till min (okej okej, vår) bäbis.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Hej fina Joanna!
Har upptäckt din blogg för någon vecka sedan och gått tillbaka och läst om allt spännande du gjort och tittat på alla vackra bilder. Jag gillar att läsa dina vassa, välskrivna, personliga texter och jag tycker att du har så vettiga åsikter om mycket. Håller verkligen med dig om bäbiskläder! Vi har fått kläder jag inte alls gillar, då anväder vi dem inte och det känns slösigt!! Jag får helst begagnade kläder, de är så mjuka och genomtvättade, eller ekologiska kläder.

Kramar från Sandra, din gamla kursare från Gävle

Stephanie sa...

Åh, så söta kläder.

Och tossorna du tipsade om ska jag nog köpa. Har än inte köpt alls så mycket till vår bebis som kommer i april.

Älskar din blogg förresten!
/Stephanie

Stitchordie sa...

Helt underbara kläder! Kanske ska kika in på Noa Noa innan bebisen är planerad, även om vi har mycket ärvda kläder samt kläder från förra gången. Något nytt kan vara kul. Plus absolut de tossor från Bonkeli! De tittade jag på när D var ny men kom mig aldrig för att köpa dem.

Joanna sa...

sandra sandra!
vad glad jag blir att du gillar bloggen.
texterna.

visst är det nåt särskilt med de begagnade, det där mjuka.
jag köper gärna sängkläder begagnat av just den anledningen, problemet är bara att de då ofta börjar spricka i tyget efter bara nåt år för att de är så tunna av alla tvättar.

hoppas allt är bra med dig!
kram!


stephanie,
det tycker jag verkligen att du ska göra.
i april blir det lagom för fötterna under en varm filt när ni är ute på härliga vårpromenader.

jag blir glad över att min blogg får din uppskattning – tack!


jenni,
gör det!
något nytt kan även vara kul för bäbisen sen när den blir vuxen, att något plagg är "enbart" till denne.
för vissa plagg som jag förknippar med min barndom, som jag ser på mig själv på bäbisbilderna, de har min syster eller bror eller kusiner haft innan, så vem är det då som ska få bevara plagget och ha det hemma hos sig?