2009/02/09

Om dimman i helgen.



Dimman i Stockholm i lördags.
Den var magisk den var drömsk det var som att gå i ett sånt där fotografi.
Från 20-talet i Paris som man kanske skulle kunna köpa på Ikea.

Jag och mamma gick till Old Touch.
Jag köpte två klänningar med plats för magen.
Mamma köpte ett par söta bäbissockar.
Från 40-talet fast först frågade hon om hon fick köpa dem åt mig.
Hon är inte den som vill tvinga på en saker det är så fint tänkt av henne tycker jag.

Vi gick till Liljevalchs det var vårutställning.
Och kö.
Vi gick till Nordiska museet.
Det var modefotoutställning.
Och tedans.

Sen åkte vi till min lillebror och hans flickvän och åt sushi.

5 kommentarer:

Sofie Violett sa...

Den var sannerligen magiskt. Stod på bron vid Nationalmuseum i lördags förmiddag, och kunde inte se någonting.

Lillgull sa...

OH! Du var på tedansen! Hur var det? Visst var fotoutställningen på N M, lite liten.. man fick mersmak, om man säger så. Jag ska köpa boken bilden i modet, på ad libris tror jag...

B-b-b-etty sa...

jag ska nog till old touch på tisdag, en kompis hemifrån kommer över dan och ska ta med henne dit

Joanna sa...

sofie, ibland så magisk att jag nästan tyckte det blev läskigt.

lillgull, det var mysigt på tedansen.
men jag hörde vissa som tyckte att musiken inte var lika bra som det brukat vara.
sista gången jag kommer inte ihåg när det är men då skulle det vara storband.
fatta!
storband!
fast jag undrar hur mkt det kommer att eka i den där stora stenbyggnaden.
och ja, utställningen var liten men gav precis som du säger mersmak.

betty lou, old touch är så härligt!
jag skulle helst av allt vilja gå omkring där ensam i lugn och ro och få titta på alla klänningar och dräkter.
tänk de från 1800-talet!
och så gillar jag hon som äger stället.
rak och trevlig utan att vara så där fjamsigt överdriven och tillgjort kvittrande.

B-b-b-etty sa...

ja, det är skönt med folk som inte är påträngande, sura, eller överdrivet glada. eller kallar en lilla gumman eller nåt, var med en kompis till en frisörsalong och kollade schampon och sånt. killen tog och klappa min kompis på axeln och var jobbigt trevlig