2009/02/26

Om att återvända.




Vi är hemma nu, mister Jay och jag.

04:51 kom vi hem.
SJ valde att överraska mig och var i tid både vid avgång och ankomst.

Det har hänt allt för många gånger att jag väntar i Jörn.

Bussen från Arvidsjaur kommer fram 50 minuter innan tåget går.
Så man inleder med att vänta.
Och när de femtio minuterna nästan är över när man börjar tänka om en kvart sitter jag på tåget åh så skönt.
Då kommer ett meddelande.
Gärna bara fem minuter innan tåget ska komma in.
Att det helt plötsligt är en och en halv timme försenat.

Jag har en massa arbete att hinna ikapp.
Det finns ingen mat i kylen.
Jag är sugen på yoghurt.

Klänning, mister Jay från Beyond retro.
Kofta, mammas gamla Gudrun Sjödén jag tog över den någon gång på gymnasiet.
Basker, vit, broscher, Noa Noa.
Strumpbyxor och skor Noa Noa.

3 kommentarer:

Lillgull sa...

Vad fint, nu känner jag att jag måste uppmuntra din modebloggs lust :)! Rosa är egentligen min hemliga favoritfärg.. Men eftersom jag är så vuxen så säger jag jämnt röd istället. ;)


Vad är det jag läser i inlägget här ovan att du skall "-hitta en helt ny stil med kort hår och svarta moderna urbanchica kläder".. NEEJ!
Betyder det att du ska göra dig av med dina secondhandkläder??? Då kanske jag kan paxa nått? :( Tänk tänk kära blivande mamma... Är det inte bara hormonerna som spelar dig ett spratt???! Jag som tycker du är så söt och vacker! Din stil är så underbar.
Världen är i färg, inte svart och vit. Alltså känns det för mig helt självklart att vi också skall glädjas åt färger och former i kläder hattar och väskor...
Det låter som om du har tänkt bli en svartklädd i mängden, likformad varenda jävel (ursäkta svordommen) i modebranchen.. Säkert med en sån snipig , specialfärgad frisyr för över 1000 kr klippt av stans snobbigaste frisör... :(


I och för sig -Jag om nån vet hur jobbigt det kan vara med lockar som trasslar och hår som spretar och att vara håröm ibland när hormonerna sätter fart...
Men min kaluffs brukar bli ganska snäll igen efter en tur till frisören med tvättning och inpackning och sedan toppning... Ibland tigger jag till mig hårmassage av min man med en indisk hårolja.
Jag tror allt du behöver dricka lite te med mr Jay, och få en bra hårmassage och säkerligen en uppfräschning av frisyren. Det är vad jag tror... Kram!

Joanna sa...

lillgull den kommentaren kunde inte komma lägligare.
du får ursäkta mitt tomma svar tillbaka, det är varmare och mer från hjärtat än vad det kan verka.

kram fina du.

Anonym sa...

Jättesnyggt.