2009/02/13

Om svart och vitt.



Jag pratar i telefon.
Jag säger "ja tacos blir bra men du måste köpa gurka då.
Och tacosås.
Pusspuss hej då."

Vissa kläder går knappt igen längre.

Det är ovant och lite häftigt på samma gång som det är irriterande.
Att en kropp kan ändra storlek så snabbt.

Och en fin tavla från mormor den har två kompisar också.
Det känns konstigt att se den utan dem men den är fin och jag tänker på mormors lägenhet och lukten i den.
Så fort jag tittar på tavlan.

Klänning eko från Righteous, blus och bolero från Noa Noa.

11 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

vacker blus och snygg klänning!
ha en trevlig helg!

Karin sa...

Hej vackra Emma Zorn!
//Karin

Joanna sa...

fläskpannkakan, tack!
jag gillar den väldigt mkt.
och trevlig helg du med.

karin, vilken underbar komplimang.
att bli jämförd med kvinnor från förr.
som vi är vana att se porträtterade i vackra målningar.
det är då sannerligen en av de mest värmande komplimanger jag kan få.
tusen tack.

Lillgull sa...

Igår såg jag Maria Larssons eviga ögonblick med min allra käraste lillasyster. Vi grät en skvätt, och kläderna var underbara att se.
De här kläderna hade kunnat vara med i den filmen.
Den vita lilla jackan är speciellt fin och ditt hår så fint uppsatt.

Maria sa...

Fin blogg med vackra bilder! Hittade hit från Underbara Clara...

Joanna sa...

lillgull, den hade jag och mamma tänkt se.
men det blev på något sätt aldrig av.
så du säger att den är värd att se?

maria,
tusen tack!
det gör mig glad att höra.

Lillgull sa...

Absolut! Förbered med lite småkakor te och en hög med mjuka näsdukar. Värd att se inte minst för de fina scenerierna och kläderna. Fascinerande att se 100 år bak i tiden.

Joanna sa...

ååh.
småkakor och te!
den ska lätt ses, låter som att det hade passat till hösten, med teet och en filt.
men det får nog bli tidigare än så.

Anonym sa...

hei!
jeg husker ikke lenger hvordan jeg fant denne bloggen. men fin er den.

hvordan gjør du det når du setter opp håret ditt på den måten? det skulle jeg gjerne forsøkt.

Joanna sa...

kaja, vad morsomt att höra!
tusen takk!

jag gjorde ett slags inspirationsinlägg en gång till en som undrade hur hon skulle klä sig.
på en maskerad.

då försökte jag rita hur jag gjorde en av mina frisyrer.
och om man bortser från luggen och att jag utgick ifrån hennes korta hår och att hon skulle kunna göra något av den längden.
så är det väl i princip vad jag gör med mitt hår varje dag.
vet nästan inte längre hur jag gör, det går på rutin.
men det innefattar hårnålar, tacksamheten över lockigt hår som ganska ofta gör som jag vill, och min kapitulation i att bara låta håret ligga åt det håll det verkar vilja ligga inga strider med hårtestar som under dagen försöker smita.

du kan ju se om du förstår något av min instruktion.
http://vackrakladerochannat.blogspot.com/2008/09/om-inspiration-till-kalas-med-lindy-hop.html

Anonym sa...

tusen hjertelig takk! lørdag kveld blir jeg fin på håret.