2009/02/09

Om sol och om migrän.



I går morse.
Vaknade jag med huvudvärk i går kväll hade den ökat så mkt att jag gick och la mig.
19:45.

Jag hade svårt att somna för det gjorde liksom ont i huvudet.
Bara av att ligga på den mjuka kudden.
Och jag vaknade flera gånger under natten.
Av att huvudet värkte så mkt.

På morgonen hade det inte alls gått över jag blundade med ena ögat och kisade med det andra.
När jag skrev till min lärare att jag måste stanna hemma.

På eftermiddagen var det fortfarande huvudvärk.
Men jag var tvungen införskaffa en patientbricka.
Så jag tog på mig de största solglasögonen jag har.
Och gick till sjukhuset.

Det var fint och soligt ute.
Men soligt är jobbigt för ett värkande huvud.
Stackars stackars mig.
Stackars.

4 kommentarer:

Mammadamen sa...

Da jeg gikk gravid i fjor hadde jeg også noen slike anfall. Jeg føler med deg! Håper sola hjalp litt:-) God bedring, og mange hilsener!

Joanna sa...

tack allra hjärtligast, mammadamen.
solen hjälper ju i alla fall på så sätt att den gör en lycklig.
med allt ljus som gnistrar i den nyfallna snön är det svårt att sura.

ibland får jag såna där jobbiga huvudvärksattacker, jag hoppas verkligen att det inte är något som kommer oftare nu när jag är gravid.

B-b-b-etty sa...

aj aj. vad fick du för nåt mot migränen då?

Joanna sa...

betty ja ja.
jag fick inget mot migränen.
jag gick för att skaffa en patientbricka.
inför inskrivningen på mödravårdscentralen.