2011/12/02

Om en lista en fredag.

Vad åt du till frukost?
En lingongrova med solrosfrön i, pyttelite smör eftersom vi skrapade det sista ur asken, samt mängder med hushållsost (lite för att kompensera smörbristen, mest för att det är gott).
Te (svartvinbär är nya besattheten).

Vad har fått dig att skratta idag?
Jag log när Torsten låg i sängen och sjöng "Små grodorna" och fyllde på med alla kroppsdelar han kunde.
De stackars grodorna var i princip amöbor, inget verkade de ha.

Vad har du på dig just nu?
Stödstrumpor, en svart trikåklänning, mjuka svarta byxor och en tens-apparat.
När jag går omkring även ett foglossningsbälte.

Hur ser resten av dagen ut?
Planerar att orka gå till centrum för att hämta ut paket, men varje gång jag reser mig upp måste jag vila lite till.
Ställa in två miniikeastolar i Torstens rum.

Vad händer ikväll?
Min käraste hämtar Torsten hos farmor, sen fikar vi och har en vanlig kväll.
Ingen särskild känsla av helg, maken börjar 05.00 den här helgen.

Och på lördag?
Inga?
Tror det är julmarknad där kusinerna rider, åker min svärmor dit kanske jag och Torsten följer med.
Se Downton Abbey och äta god choklad.

Och på söndag?
Besök!
Samt adventsluckeöppning/fika med alla kusiner hos svärföräldrarna.

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan?
Det var inte haha-roligt, men det som lättade mitt hjärta mest var sjukskrivningen.

Och det absolut sämsta/tråkigaste?
Varje gång jag försöker göra något fysiskt och blir helt slut innan jag knappt börjat.
Ångrar även hårda ord mot Torsten. Onödigt hårda.
Och dumt att vi glömde cyklarna i cykelförrådet i Rågsved.

Hur lyder dina senast tre inkomna sms?
1. Haha, han ringde mig också, det låter ju bra om vi slipper taklister.
2. Hörde att listmannen hade varit där, det lät hoppfullt, var han trevlig?
3. De undrar om jag kan jobba morgon 21 22 december, vad tror du om det?

Vad dricker du i helgen?
Te, vatten, varmchoklad, julmust.

Bästa bakfylletips?
Ät fet mat.
En lista om helg som avslutar med bakfylletips, inte småbarnslivsanpassad, kommer inte ihåg sist jag var bakfull, tack och lov för det, så mkt trevligare det är när man slipper, hur präktigt det än kan klinga för vissa.


Lista jag hittade hos Alexmo, som hittade den hos Peppe, som hittade den hos Medelklassman som hittade den hos Det ljuva livet och på den vägen är det.

2 kommentarer:

spunnet socker sa...

Alltså förlåt, men varje gång du skriver om din tensaparat tänker jag på det här: http://www.youtube.com/watch?v=AYWN8-RQR-E

Joanna sa...

HAHAHAHAHA!