2011/12/07

Om helt orealistiska önskningar.

Näst intill alla är orealistiska, jag vet det, men man måste ju önska?




Alla julklappar som köps, allt som köps i onödan, "bara" för att ge.
Tänk om man istället fick ett max på tre saker, och så gick hela familjen ihop och gav en gemensam gåva från dessa tre önskningar.

Nåja, det är inte max tre.
Men jag skulle önska mig detta.

Tekopp och kaffekopp från Marimekko
Taklampa 2356 från Svenskt tenn
Ljusstake Flow Tenn från Svensk tenn
Ljusstake Festivo (åtta ringar) från Ittala

Broscher från Dada's Diamonds
Halsband, orange, från Anthropologie
Halsband, rött, från Anthropologie
Skor, från Anthropologie
Paljettcape, från Topshop


Eller borde jag hellre önska taklister, färdiglagda golv och bäbisgrejer?

5 kommentarer:

Susanna sa...

Jag la också ut en rätt orealistisk önskelista idag. Men man måste ju få drömma!

A sa...

Bebisgrejer får väl bebisen önska sig ändå? Klart du ska önska till dig själv!

Chula sa...

Älskar kopparna! oxh skorna!

Johanna sa...

FIINA broscher!!!

Joanna sa...

susanne,
jamen man måste ju det!
man ska väl önska det man verkligen vill ha, och inte det man tror att folk tycker är rimligt att ge?
för egentligen, vi behöver inget mer, så om man då ändå ska motta något föredrar jag att kunna få (och allra hellre faktiskt ge) något mer beständigt.

anna,
ja!
verkligen.
men visst är det många som tycker att man är en egoistisk mamma när man fortsätter tänka på sig själv TROTS att man fött flera barn.
eller det är nog färre som tycker så än som inte tycker så, men en endaste är nog en för mkt enligt mig.

chula,
kopparna är inom fullt rimlig prisnivå, skorna vill jag så jäkla gärna ha!
de står nästan högst upp.
skorna och dada-broscherna står nog högst upp.

johanna,
ELLER HUR!
det är synd att dada's diamonds slutat göra kollektioner, det finns så mkt fantastiskt i deras skapande.