2009/07/12

Om gravidkläder sista veckorna.



Det är inte mkt man ryms i då.
Och fötterna godtar inget annat än bekvämlighet.

Dessutom är jag så rädd att fötterna ska pressas ut i storlek.
Pga min vikt.
För tid och evighet att jag börjar fantisera om olika bindanordningar.
Av en art som känns mkt förlegad.

Inte för att jag är fåfänga inte för att det är större fötter i sig jag fruktar.
Utan endast och enbart för att jag har cirka 60? par skor som jag älskar.
Och ingen av dem är större än 39 så jag fortsätter gärna att ha.
Storlek 39.


Överdel och underdel H&M
Väska Erikshjälpen
Strumpor för man måste ju skapa jämnvikt med spetsen till det sportiga i skorna
Skor Löplabbet Gbg.

7 kommentarer:

anna sa...

det är ingen fara med fötterna, jag var så svullen och stor med min första son, att jag fick köpa 2 paar nya skor med snörning, de var de enda kah kunde ha, jag kände exakt som du, jag var så orolig över alla mina älskade skor, men fötterna går tillbaka! jag har inte hört någon som fått större fötter( inte om dom gått ner sina kilon iallafall). Sista månaden var jag så svullen att jag inte kunde knyta mina egna skor, det fick mannen göra. Jag satt i hallen och grät varenda gång, så sorgligt tyckte jag att det var att jag fick ha fula skor, när jag hade så många fina stående! nu kan jag skratta åt det, med det kunde jag inte då!

Joanna sa...

ja det vore ju mkt lyckligt om det bara berodde på vätskan.
för den ska du veta har jag gott om.
men jag har hört från flera nära och mindre nära vänner att deras fötter gått upp en halv till en hel storlek för varje graviditet.
så med det är det nog som allt annat; ganska individuellt.

finns inget annat att göra än vänta och se.

Julia sa...

Jag fick en storlek större fötter efter mina flickor hade pluppat ut. Märkligt. och lite jobbigt att inte ha ett enda par skor som passade. Hoppas verkligen dina "krymper" igen. så du kan ha alla dina 60 par skor. :)

Joanna sa...

julia,
oh OW!
jag blir nervöööös.

Åsa sa...

Men är det inte så att fötter, öron och näsor fortsätter att växa hela livet, eller...är det bara öron och näsa, kanske?

Jag har i alla fall fått ca ett halv nummer större för varje barn jag fått och jag har ju tre, så nu har jag mellan 38,5-39.

Det är sällan det finns halvnummer, då får man gå till de mer välsorterade butikerna, med de dyrare priserna.
Men nu är det rea, så då borde jag ju passa på.

Miss Cherry sa...

Men vilken vacker mage du har att stoltsera med!
Jag fick inte större fötter men däremot har jag blivit bekvämare (eller jo, kanske blev fötterna lite bredare men det kan ha att göra med bekvämlighet också, jobbigt att förstöra alla sina pumps när man leker i lekparker och springer i gräset :s )
Jo, jag har nog mest blivit bekväm!
(Jag har köpt ett par "systerskor" på tradera av den anledningen, klack men bred läst så jag har faktiskt 1 storlek mindre än vad jag brukar ha- oerhört sköna! Beroendeframkallande nästan!)
Och till sist; VIlken VACKER mage du har!

Joanna sa...

åsa,
att fötter också växer resten av livet har jag aldrig hört talas om.
mina har de inte växt en centimeter sedan slutet av mellanstadiet.
fram till nu då. det är väl inte så mkt att de växer som att de mer pressas ut av tyngden.

jag har ju också mellan 38,5-39, så en halvstorlek vore inte så farligt då har jag fortfarande många skor jag kan ha.
men en hel? då är det nog kört.

nadja,
tack tack!
bekvämligheten förstår jag mig på.
och det praktiska i att inte ha hög smal klack i gräset.
alla upplever olika med fötterna, precis som med allting annat när det kommer till graviditeten.
jag får helt enkelt hålla tummarna och bara vänta.