2009/07/20

Om mammorna.

Och förresten tänkte jag bara säga.

Att det är så fint, att de tre gravidmodeller jag hade i modereportaget.
Nu alla blivit mammor.

Sophie fick en Elsie, Terese fick en Adam och Nora.
Sist jag mötte Nora hade de många arbetsnamn men inget bestämt.
Men Nora fick en pojke.

Så nu är det bara jag kvar.
Känns det som.
Jag väntar och väntar förvärkarna har börjat träna lite.
Och det är ganska jobbigt att röra på sig jag måste böja ryggen ganska mkt.
För att mittpunkten ska hamna i mitten och jag inte ska tippa framåt.

6 kommentarer:

Yvette sa...

Hur ont det än gör så blir det ganska bra till slut... :) (Trust me...)
Vet hur det kan kännas men det ser helt hur mysigt som helst med din mage...:). Gillar det du skriver och hoppas du får en bra tid som mamma.

B-b-b-etty sa...

När jag var yngre önskade jag att jag hette Elsie, bland det finaste namn jag vet.

Miss Cherry sa...

Mysigt! (för dina modeller att bli mammor!)
Det är inte så långt kvar för dig heller!

Sophie sa...

Åh snart! Snart! Är det din/er tur! Jag längtar! Nu när livet nästan återvänt till mig går jag in hos dig varje dag. För att kolla hur du mår och checka av babystatus :) kram

Joanna sa...

yvette,
det är jag helt övertygad om att det blir.
annars hade jag nog kastat in handduken för länge sedan.
för det är sannerligen inte lätt.
att ha värk och andra fysiska problem.
i nio konstanta månader jag hade blivit galen om jag inte tänkte på vad som komma skall (även om det också nog har sin beskärda del av besvär).

betty,
det är ett väldigt fint namn.
fast jag tycker att ditt är minst lika fint.

nadja,
ja visst är det och jag har inte fått lukta på en enda av dem.
bäbisarna alltså.
får helt enkelt vänta på min egen.

Joanna sa...

alma,
skönt att höra att det börjar stabilisera sig.
någotsånär.
tänk vad spännande va? snart är det JAG som får försvinna spårlöst i tre dagar och folk ba "va? hm? vänta nu? kan hon.. kan det ha.. ?" hihihi.