2009/07/28

Om en bäddad vagga.


I dag bäddade jag vaggan.
Som min morfar och alla hans syskon sovit i.
Som min mamma och alla hennes syskon sovit i.
Som väldigt väldigt många av mina kusiner.
Och syskonbarn.
Sovit i.

Vi får se om mitt barn också vill sova i den jag har i alla fall sytt sängkläderna själv.
Ljusblå luddigt med vita stjärnor, blekgul bäckebölja.
x2 så det finns en uppsättning till vagnen också.

Nu fattas nog bara bäbisen jag hoppas den kommer ut snart.
Jag orkar inte bära på all denna vikt länge till.

5 kommentarer:

Elin sa...

Min sambos familj har också en, som alla har legat i och som vi tydligen också ska ha. :P Min svärmor vill ha fler barnbarn och tycker inte att det är viktigt att jag bara är 20 ;)
Fina sängkläder hade du sytt i alla fall!

Joanna sa...

hohoho,
nej det kan jag tänka mig att din svärmor inte ser några problem alls.
utan bara det där barnbarnet.

men att bara vara 20 är inte så bara.
20 kan betyda mkt vill man så vill man.
oavsett ålder.
det är väl det enda man ska tänka på för det där om att "hinna göra" saker innan man får barn vet jag inte.
kanske till en viss gräns.
men man kan omöjligt hinna allt, det kommer så mkt nytt man vill hinna när man fått barn.
så om det inte bara är svärmor som vill ha tillökning föreslår jag att man inte väntar bara pga en fysisk ålder.
oj nu blev jag helt plötsligt en livsrådgivare tack tack för sängklädeskomplimangen i alla fall, de ser så fräscha och fluffiga ut att jag gärna skulle krypa ner själv om jag rymdes.

Miss Cherry sa...

Å vi blev erbjudna två släktvaggor, en själsäng som "alla" barn legat i...
När lillen blev ett bäddage vi min mammas växasäng! Men oftast så sover han fortfarande tillsammans med oss! Mysigt, lätt att trösta och jag lovar (!!!) en nybliven mamma får absolut mest sömn på det viset, man lär sig amma nästan i sömnen!

Joanna sa...

najda,
jag är förberedd på att bäbisen inte alls kommer att vilja ligga i den.
men vi får se.
den kommer att stå alldeles vid vår säng, cirka en decimeter från mammans kropp.

jag såg en sån fin växasäng på erikshjälpen och jag vill ha den men vi har ingen plats att förvara den på jag hoppas jag hittar en precis lika fin när det sen blir mer aktuellt.

Miss Cherry sa...

Vi har två nu! En (hos föräldrarna) i mörk faner av något exotiskt träslag med tillhörande gallersidor så man kan ha den på det minsta och ha den som spjälsäng,den köpte vi på loppis! Den kan jag tänka mig att sälja vidare så småning om ;) (om den skulle vara intressant, vi bor ändå "ganska" nära *fniss*)