2009/07/16

Om födelsedag.

Jag gillar födelsedagar.
Andras nästan lika mkt som min egen.

I dag är det min käraste som fyller år och jag fortsätter med att baka.
Prinsesstårtor med många rosor till hans födelsedagstårta.

Det här året tror jag det ska bli småsmåsmå rosor i ett enda tjockt täcke.
Vi får se.
Hur långt jag orkar.

Dessutom åskar och blixtrar det här just nu.
Det luktar gott från regnet och fläktar svalt från fönstren.
Jag äl.ska.r. åskväder jag får nästan gåshud av välbehag när naturen visar hur mkt den kan dåna och braka.

3 kommentarer:

iLLi sa...

Här har det också åskat idag.. Massor! jag gillar också det! Jag gillar när det är extremt åt ngt håll... Jag älskar värme och sol, men gillar när det spöregnar massor också!

Vad jag hatar är när det bara är meningslöst grått och kallt!

Hälsa och gratta!

Elina sa...

Fina tårtor!

Älskar åskväder jag med, det är någon sorts skräck-blandad förtjusning. Men det tycks bara åska överallt utom här. Som vanligt.

Joanna sa...

lina,
jag kan välja bort sol mot grått och kallt.
eller egentligen, grått och kallt är ju bara härligt när det kommer efter sol och varmt.
omväxling förnöjer.

jag grattar från dig.

elina,
tack!
men vad typiskt, ingen åska alls?
du får ge dig ut på åskletning om den inte kommer till dig snart, för så här kan du ju inte ha det.
lite åska måste man få varje sommar.