2009/07/10

Om kläderna i dag.


Jag har varit ute ur lägenheten.
Jag har haft kläder som inte bestått av stora svarta mjukisgravidbyxor och ännu större svart t-shirt från Åhléns plusstorlekskollektion.
Jag firar detta genom att föreviga mig för eder.

Den trötta minen beror kanske på de fyra timmarna sömn jag fick senaste dygnet.
Tillsammans med två avbrott för kisspaus under natten.
Det är ju tur att jag inte har ett jobb att gå till på morgonen jag hade lätt varit.
En sur medmänniska.

Och ser ni vad jag har gjort?
En sån där galen och avslappnad modebloggaregrej jag har lånat.
Min b-friends kavaj.
Och så har jag ett fixerat bäbishuvud inne i magen.


Klänningen är min och är liksom kavajen; second hand.

2 kommentarer:

Josefina sa...

Gravida människor är alltid vackra, men du slår allt. Det spelar ingen roll att du fått fyra timmars sömn för du utstrålar något särskilt. Så fint! Jag önskar dig en bra helg.

Joanna sa...

såna kommentarer.
fina josefina.
är det mest värmande en höggravid kvinna kan få.
i alla fall den här höggravida kvinnan som känner att hon är i en främlings kropp och saknar sin gamla smidighet.

ha en fin helg du med.