2009/07/19

Om kläder, på och av var och när.

Är det inte väldigt märkligt.
Att på sommaren när det är riktigt varmt så tycker många män.
Att det är helt okej att bara gå omkring i ett par shorts.

Jag är inte riktigt överrens med dem.
Javisst om man är i en park och slöar på en filt.
Eller på stranden för den delen, där är det ju helt okej.

Men i stadsmiljöer.
I butiker.
Jag tycker det är ohyffsat rent av.
Det finns en gräns på hur långt från stranden man kan gå.
Utan att det blir konstigt att man har bara ett par badbyxor eller shorts på sig eller bikini och badräkt för den delen.
Jag vet inte exakt var den gränsen går hur många meter det rör sig om.
Men den finns.
Vissa väljer bara att ignorera den.

Det absolut värsta.
Och detta ser jag ofta.
Är när män får för sig att man kan gå omkring i en matbutik utan något annat än ett par shorts.
En hårig bringa lite svettig av solen och värmen är något av det sista jag vill ha.
I närheten av maten jag tänker köpa.

3 kommentarer:

Krickelin sa...

Håller med dig. Det är faktiskt rätt äckligt.

Joanna sa...

det var flera år sedan jag upprördes över det första gången.
minst femton.
och det känns inte som att det är slut än.

lisa sa...

Du har så rätt!