2009/07/01

Om skor och barnvagnar.

I går åkte jag och min bror ut till Nybo.
För att han skulle få se det fina fiket och för att passa på att gå på loppis.


På Biståndsgruppen hittade jag två par skor.
Som jag överraskade mig själv med att så gärna vilja ha.
Och som jag överraskade mig själv ännu mer genom att.
Inte köpa dem hur ska man kunna gå på långa barnvagnspromenader i såna tänkte jag.
I en stunds förnuft.

På Nybo Café fanns det två barnvagnar.
För barn.
Små och fina jag vill att vårt barn ska ha såna att leka med.
Men det handlar ju om år tills det är aktuellt och jag vet inte om det är ett nyfunnet förnuft som kommit över mig
Eller om det bara är värmen som sätter stopp på orken.
För jag köpte inte dem heller.

Och hela dagen gick jag omkring och tog kassa mobilbilder för att jag hade glömt kameran.
Åh vad jag bannade mig.
Sen på bussen hem upptäckte jag.
Att jag visst hade tagit med mig kameran åååh gravidhjärna!

7 kommentarer:

fröken lila sa...

vet du vad? idag köpte jag ett par hasbeens. det var pá din blogg jag först läste om dem. för ungefär ett ár sedan.

Mallis sa...

kul med loppis runda och fika. Även om huvudet inte var med så :P

det är inte långt kvar nu eller hur?

Joanna sa...

fröken lila,
vad kul!
de har så många fina modeler och i år har jag inte ens använt mina de är alldeles för hårda både för fogarna och ryggen det får bli nästa sommar eller till hösten kanske.

mallis,
ja det var härligt.
trots huvudet och framför allt värmen.
hu vad jag är less på värmen.

och hur långt det är kvar? vissa dagar känns det som resten av mitt liv, andra dagar blir jag nästan stressad över att det är så snart.
men det är faktiskt flera flera veckor kvar, så så himla nära är det trots allt inte.

Stina sa...

Vad duktigt att kunna låta bli att handla :)

Appropå Hasbeens och trädojor, så köpte jag för några år sedan ett par träskor med högklack på en loppis i Nrkpg för en tia. Nu finns det liknande (fast utan mitt fina mönster) för 150 gånger priset hos Hasbeen.

Länge leve loppisar och loppisdfynd!

Miss Cherry sa...

Hejsan! Vilken mysig blogg du har!
Vet du vad? Att man glömmer att ta med sig saker som det sedan visar sig att man har tagit med (eller tvärt om...) det har inte bara med graviditeten att göra...Det fortsätter sedan när barnet har kommit ut också... Åtminstonne i ett par år kan jag tänka mig för min son är 16månader nu!

Joanna sa...

najda,
tack tack!

det där med glömskheten har jag hört talas om.
det faller mig inte i smaken, jag är så van att ha stenkoll.
men jag får väl ta och vänja mig.

Joanna sa...

stina,
vilket härligt loppisfynd!
gamla träskor är ofta lite snyggare än helt nya, de har fått bli ingådda och tjusigt slitna.