2009/07/31

Om min fina kille.

Jag är kär i min kille inte bara för att han har mustasch och tjusiga kläder.


Han är väldigt omtänksam och lyhörd och när han handlar mat vet han alltid vad som fattas hemma.
Bland det som bara jag använder.

Han är bra på att överraska mig.
Med något jag nämnt att jag önskar mig och han avslöjar inget och sedan när jag minst anar det.
Finns detta något hemma.

Han älskar att baka och när han är ledig går han gärna omkring i morgonrock och med en kopp kaffe.
Och lyssnar alltid på dokumentärer på radion.

Han ger mig så mkt kärlek att jag blivit en bättre person.
Han ger mig så mkt bekräftelse och styrka att inget känns omöjligt.

Första gången jag såg honom fick mitt hjärta vingar och min mage fylldes.
Med fjärilar.
Andra gången jag såg honom vågade jag inte sträcka ut handen och presentera mig.
Tredje gången jag såg honom bakade vi kanelbullar och fjärde gången vi sågs.
Skiljdes vi aldrig åt igen.

Men han har verkligen himla fina kläder och tjusig mustasch.

7 kommentarer:

m. sa...

så vackert att jag nästan börjar grina. er kärlek verkar så fin. hur länge sedan var det ni träffades?

Someone sa...

Vilken vacker kärleksförklaring...

Mina tankar far iväg till storslagna kärleksklassiker, kärleksbrev skrivna av par med långa avstånd mellan sig eller ord som bara två yttrar innan de lovar varandra evig trohet. Fint.

Julia sa...

Ja, så vackert. Jag grinar också. och önskar att en sådan tjusig och fin man hade vänligheten att stå i mitt kök en vacker dag. och bjuda mig och barnen på middag. eller nåt. :)
Det hade verkligen varit fint. att hitta en tjusig man. någon gång. ;)

Lyllo dig. och fina kvinna. inte konstigt att han föll för dig. ville jag ju också säga.
Hej!

Joanna sa...

han är mitt hjärta.

m,
vi träffades för snart tre år sedan.
men i samma stund som jag skakade hand med honom visste jag att det var han.
det fanns egentligen inget att tvivla på när jag en vecka senare förstod att han kände att jag var hon.
så vi flyttade ihop efter bara någon vecka och jag har aldrig varit så lycklig tillsammans med någon.

linda,
de storslagna kärleksklassikerna trodde jag bara var skitsnack.
innan jag mötte honom.
då fattade jag helt plötsligt alla klyschor och respekterade dem innerligt.

julia,
jag vet hur du menar.
när man önskar någon man kunde få älska, för att man känner att man så gärna vill älska.
funkar ju inte att bara ta någon då.
man får ge sig till tåls och hoppas på att man tillslut möts.
fina barn är en god tröst.
eller inte tröst, snarare livsglädje.

och tack!
kram.

lisa sa...

Låter så fint och vilka fina kläder han har! :) Önskar jag träffar en sån fin partner någon dag med.

pia sa...

det var det finaste blogginlägg jag läst. någonsin. sicken kärleksförklaring - ojojoj. ^^

Joanna sa...

lisa,
det gör du ju med all säkerhet.
alla borde få göra det.

pia,
han är värd vart enda ord och tusen gånger därtill.