2009/07/22

Om arbetsställningar och fina färger.



Det var länge sedan jag kunde sitta vid skrivbordet.
Magen är i vägen och jag får en konstig vinkel på ryggen som leder.
Till ännu mer smärta.

Därför har vi flyttat in den stationära datorn till soffan.
Då kan jag dessutom sitta med benen utsträckta framför mig.
Och tangentbordet på en kudde i knät.
Så svullnar inte fötterna lika mkt.

Jag har även köpt två blusar i två färger.
Två knepiga färger kan många tycka, den andra är 90-tals-senapsgul och jag älskar det.
Det finns inget finare än svåra färger.
När man klarar av att bära dem.
Jag hoppas jag gör det nu ska jag skicka in en text till tidningen hej då.

3 kommentarer:

Tant Grön sa...

Jag kan se det framför mig :-)

Det är inte roligt på slutet, om allt är jobbigt, ingen ställning är bekväm, och jag tänker bara ut, ut, ut, snääääälla. Mina egna minnen bara :-)

Men jag gör det gärna igen och igen och igen! Ska bara få Mannen att känna likadant... hmm... men hur?

Joanna sa...

ja det är frustrerande.
jag vill ju skutta omkring och cykla långa sommarturer och möta min käraste för lunch eller bara strosa omkring.
jag orkar inte.
och jag börjar få ont i baken av allt sittande.

jag vill ha fler barn, men just nu känns det långt bort att vilja vara gravid igen.
min käraste vill ha fler barn och såg lite förskräckt ut när jag sa att jag kanske inte skulle ha lust att vara gravid fler gånger.
tur att människan har selektivt minne.

Malin sa...

Väldigt snygg färg på snygg blus!